” Sabarlah Bedah, kau jaga Azil ni pun kau dapat pahala, mudah-mudahan ke Syurga.. “

Video Bedah, Pembantu Rumah Zarina Zainuddin Dicak4r Oleh Azil Kerana Mengam0k. Ramai Yang Puji Kesabaran Pembantunya Itu, Bukan Senang Nak Dapat Maid Macam Ini !!!

Zarina binti Zainuddin merupakan seorang pelakon wanita di negara ini. Zarina merupakan bekas pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Dato’ Abdul Rahman Yaakub, Bota Kanan, Perak.

Beliau juga merupakan anak kelahiran Seremban, Negeri Sembilan namun membesar di Parit, Perak dan juga kakak tiri kepada pelakon wanita era 90-an iaitu arwah Liyana Sulaiman.

Perkahwinannya dengan Dato’ Sri Dr Abu Raihan Wan Jaafar telah dikurniakan empat orang anak lelaki iaitu sepasang kembar Muhammad Adam Azrai, Muhammad Naim Azrai, Muhammad Raizal Azrai (Azal) dan Muhammad Razil Azrai (Azil).

Rata-rata ramai yang tahu Azal dan Azil merupakan anak yang aut1sme yang istimewa. Namun semua itu tidak menghalang Zarina untuk memperkenalkan anak-anaknya kepada umum. Malah kisah Zarina boleh dijadikan sumber inspirasi kepada ibu-ibu di luar sana.

Semalam Zarina telah memuat naik sebuah video di laman Instagram miliknya. Video tersebut adalah video rakamannya sendiri yang memaparkan pembantu rumahnya yang bernama Bedah telah dicak4r pada muka oleh anaknya Azil.

Difahamkan, Bedah sudah lama menjadi pembantu rumah Zarina. Dengan itu Bedah sudah biasa melalui keadaan seperti itu kerana menjaga dua orang anak Aut1sme Zarina itu.

Menurut Zarina, Azil menagm0k semasa membeli samping dan songkok. Sasaran untuk melepaskan am0kan tersebut telah diberikan kepada Bedah. Bedah masih lagi boleh ketawa dan bergurau dengan Zarina. Keikhlasan jelas terpancar pada wajah pembantunya itu.

Zarina berkata, mudaha-mudahan Bedah mendapat ganjaran pahala dengan menjaga anaknya itu dan dikurniakan syurga Allah.

Ini sedikit sedutan daripada video tersebut :

 Zarina : Hari ini Bedah dapat pangkat.. pangkat Jeneral.. Leftenan Jeneral Bedah !!

Zarina : Abang (Azil ) bagi pangkat hari ni…

Bedah : Dahlah raya abang.. habis muka aku bang..

Tahu dah buat salah, dia senyap je kat belakang.. hehee

Bedah : Aduhhh ped1hh g1ler…

Alahai kesiannya Bedah…

Jom tonton video yang dikongsikan oleh Zarina Zainuddin di bawah ini :

” Sabarlah Bedah. .kau bela abang ni pun kau dapat pahala mudah mudahan ke Syurga.
Arini azil ngam0k masa beli sampin dan songkok tadi .. sasaran hari ni bedah. “

Rata-rata pengikut dan peminat Zarina Zainuddin memuji sikap pembantunya yang sabar dengan karenah anak istimewanya itu. Ini komen-komen mereka :

 ” Esok abg azil akan tlg org tuanya di syurga.. dan dia akan tarik same org2 yg syg pd die.. hanya die yg tau.. ade ganjaran yg bsr buatmu bedah. “

” Besar pahala utk orang yg meringankan beb4n orang lain anak2 syurga ne apa yg dia buat dia tak sadar. “

” Bedah sgt memahami Azil yg dia anggap anak dua tu . Sabar yer Bedah. “

” Besar pahala kak bedah ni… blh tau dia ni penyabar orgnya… susah nk cari maid mcm bedah. “

” Cik bedah sabar ye anak syurga tu jangan law4n bagi apa dia minta apa yg dia buat dia tak sadar sabar ye bedah dan ina. “

” Ya Allah kesiannya… sampai luk4. jgn lupa belikan ubat & baju raya utk bedah. azil mcm tak0t2 je kt blkg tu. “

” Bedahhhh. kamu sgt tabah dr dulu sampai skrang. Kirim salam Bedah ye Kak Ina. Lama x borak2 dgn dia. “

Hanya ibu bapa yang memiliki anak-anak Aut1sme sahaja yang memahami bagaimana per1t get1r untuk membesarkan mereka. Kesabaran dan kegigihan Zarina dalam menjaga kedua-dua anaknya ini sangat memberi inspirasi.

Tahniah Zarina kerana terus tabah dan bersabar. Kami di Berita Kopak mendoakan Zarina dan anak-anak sentiasa di dalam lindungan Allah. Tidak dilupakan juga kepada pembantu Zarina, semoga dipermudahkan segala urusan dan dikurniakan ganjaran pahala yang besar di atas keikhlasan membantu Zarina menjaga anak-anaknya itu. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Zarina Zainuddin by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..