” Kali ni kita tengok versi Tauke Jambu pulak.. “

Video Tauke Jambu Buat Parodi Dato’ Aliff Syukri. Jangan Tertukar Pula Tau Antara Tauke Jambu dengan Tauke Raja Lawak… Ad0iiii Lawak Laaa !!!

Zamatul Amri bin Zakaria atau lebih dikenali sebagai Tauke Raja Lawak atau Tauke Jambu merupakan seorang pelawak, pelakon, penyanyi, pengacara, penulis skrip dan pengarah filem Malaysia. Beliau merupakan bekas peserta Raja Lawak Astro musim pertama bersama temannya, Allahyarham Yus Jambu.

Kerjaya seni beliau bermula pada tahun 2001 dalam program Sinaran Passport Kegemilangan dengan Kumpulan Tak Tahu Menahu anjuran sebuah stesyen televisyen tempatan. Mal4ngnya nasib kurang menyebelahi beliau. Namun beliau tidak mudah berput0s asa.

Beliau akhirnya menemui gandingan yang sesuai iaitu Man Raja Lawak bagi membentuk kumpulan Taman. Usaha keras Tauke bersama Man amat berbaloi apabila mereka berjaya ke peringkat akhir dan seterusnya menduduki tempat ke-5 keseluruhan.

Beberapa hari lalu, Tauke Jambu telah memuat naik sebuah video di laman Instagram miliknya. Video tersebut adalah video parodi yang dinamakan ‘Dato’ Aliff Challenge ‘. Sebelum ini Dato’ Aliff Syukri telah memuat naik sebuah video penerangan tetang ramai yang keliru antara diri beliau dan Alif Aziz.

Di kesempatan itu, Tauke juga ingin membuat penerangan seperti yang Dato’ Aliff Syukri lakukan. Di dalam video tersebut Tauke menunjukkan sebuah lukisan potret dirinya. Tauke menerangkan perbezaan antara dirinya dengan Tauke Raja Lawak. Aduhaiiii…. ada beza ke ?? he..hee

Ini sedikit sedutan daripada video tersebut :

Ini Tauke Raja Lawak ..

Ini Tauke Jambu..

Sekarang ni korang ikut apa yang saya katakan..

Jom tonton video di bawah ini :

” Dato’ Aliff challenge “

Rata-rata peminat dan pengikut Tauke Jambu merasa terhibur. Ini komen-komen mereka :

” TAUKE RAJA LAWAK, TAUKE JAMBU. DUA DUA LEGEND. “

” Sendiri buat pon sndiri b4rai ke toqqqq xtahan gel4k hahaha. “

” Kan aku dah kata semlm..mesti ada org buat parody..haha. “

” Okay aku gel4k dulu sebelum kau gelak … si4l ahahhhahahhah. “

” Hahahaha… Haw4u tul bang. Part last tu tak boleh tahan gel4k dah. “

” Giler ah toq… memang xsama toq.taukejambu. “

” Sampai esok tak selesai hahahahha. “

Bakat lawak yang ada pada diri seseorang itu kadang kala hadir dengan sendirinya demi menggembirakan hati orang lain. Bukan mudah menjadi seorang pelawak. Kalau tersilap membuat lawak nanti ada yang kata buat lawak tidak kena pada tempatnya. Walau apa pun kehidupan seseorang mesti ada humor untuk menceriakan suasana.

Kami di Berita Kopak mendoakan Tauke Jambu terus maju jaya dalam bidang yang diceburi dan dipermudahkan urusan. Amin.

Selamat menjalani ibadah berpuasa.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Tauke Jambu by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..