” Bila melihat orang yang dekat tiada, terasa dekat je masa saya yang bakal pergi. Busy je kumpul harta dunia, harta akhirat masih kurang.. “

Luahan Dato’ Aliff Syukri Buat Ramai Yang Sebak !!

Hari ini kita dikej0tkan dengan berita pemergian pengasas produk kecantikan berjenama Dnars Skincare iaitu Puan Faziani Binti Rohban Ahmad akibat kem4langan jalan raya di Pattani, Thailand.

Dikhabarkan Arw4h Faziani dan suaminya pada ketika itu dalam perjalanan ke sebuah pondok di Yala, Thailand bagi tujuan menghulurkan sumbangan.

Faizani juga sebenarnya baru pulang dari tanah Suci Mekah mengerjakan umrah pada hari Rabu yang lalu dan selepas itu arw4h bertolaj ke Jakarta, Indonesia untuk majlis bebuka puasa bersama anak-anak yatim.

Pemergian arw4h Faziani bukan sahaja dirasai oleh anak-anak dan ahli keluarga yang lain. Malah rakan-rakan seperju4ngan dalam bidang perniagaan serta rakan artis dan selebriti turut berkongsi kesedihan itu seperti Dato’ Aliff Syukri, Dato’ Seri Vida, Datin Shahida, Fasha Sandha dan ramai lagi.

Menerusi akaun Instagram sebelum ini, Dato’ Aliff Syukri meluahkan rasa sedih dan terkej0t setelah mendapat berita pemergian arw4h. Menerusi entri terbaru yang dimuatnaik oleh beliau, Dato’ Aliff meluahkan dia masih belum cukup mencari bekalan harta untuk akhirat.

Lebih-lebih lagi apabila mendapat berita permergian sahabatnya, ini membuatkan Dato’ Aliff merasakan amalannya masih lagi kurang.

Baca perkongsian beliau di bawah :

” Cpt ye masa berlalu bila melihat gambar majalah @keluargamag .. pulak tu bila melihat org yg dekat tiada terasa dekat pula sy pula yg bakal pergi.. bila pulak turn saya ?? “

” Bzz je kumpul harta dunia.. harta akhirat masih kurang.. ya Allah kau m4tikanlah aku dlm aku beriman dan cukup amalan akhirat.. terasa tak0t sbb amalan sy yg kurang..”

Rata-rata ramai yang turut bersedih dengan berita pemergian Puan Faziani. Antara komen-komen netizen :

” Kann. Sama la betul2 terasa skrg ni takutnya macam mana pengakhiran kita pulak ? “

” Sekurang2nya dato ada harta yg banyak boleh di laburkan ke saham akhirat. Mcm2 dato boleh buat… Dato boleh bina masjid, tanam pokok2 buah2an untuk orang ramai, bina rumah untuk fakir miskin, bina rumah anak2 yatim, buat sekolah untuk anak2 fakir miskin… dll.. mcm2 dato boleh buat.. “

” Amin.. semoga allah terima amalan kita semua dato.. dan m4tikan kita dalam keadaan yang baik dan sempurna.. “

” Perbanykkn lgi sdkh, bgi org mkn n wakaf dto…… maseh ramai yg mmrlukn bntuan dato.. “

” InsyaAllah dato. Semoga amalan kita selama ini mendapat redha dan rahmatNya. Amin… Salam takziah juga atas pemergian rakan dato, Faziani yang terlibat dalam kemal4ngan. Sama2 kita doakan urusan beliau dipermudahkan dan ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman. Amin… “

” Semoga dato dipanjangkan umur semoga dato dapat membimbing anak2 muda menjadi kaya berjaya seperti dato.. Semoga dato kaya berjaya dunia dan akhirat.. “

Kami sekali lagi ingin mengucapkan salam takziah kepada keluarga arw4h Faziani. Semoga ahli keluarga arw4h tabah dengan pemergian insan yang disayangi ramai ini.

Kepada Dato’ Aliff, semoga sumbangan Dato’ Aliff selama ini menjadikan salah satu asbab untuk mencari kebahagian di akhirat yang Allh redhai. Amin..

Silakan SHARE..

Sumber : IG Dato’ Aliff Syukri  by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..