” Ustaz.. Kalau macam ni gayanya tak sempat nak sahur.. lint4ng puk4ng dah lari.. “

Video Cara Baru Kej0t Bangun Sahur Yang Dikongsikan Oleh Ustaz Izhar Ariff , Ad0ii Ser4m !!!  

Ustaz Dato’ Dr. Hj. Mohd Izhar Ariff bin Mohd Kashim dilahirkan di Petaling Jaya, Selangor. Merupakan Pensyarah Fiqh Fatwa Semasa di Jabatan Syariah, Fakulti Pengajian Islam, Universiti Kebangsaan Malaysia.

UstazDato’ Dr Izhar Ariff juga merupakan penceramah terkenal negara. Beliau sangat aktif dengan dakwah di masjid-masjid dan media massa. Bidang Kepakaran beliau adalah Fiqh Makanan dan Fatwa Semasa Tarikh mula berkhidmat dengan UKM sejak 2006 lagi.

Antara rancangan televisyen yang pernah Ustaz Dato’ Dr Izhar Ariff  sertai adalah Program Sirah TV1 dan Motivasi Pagi Tv9. Beliau juga pernah menjadi  Panel tetap ‘Fiqh Semasa’ untuk program ‘Assalamualaikum’ dan menjadi tenaga pengajar dan hakim untuk rancangan Pencetus Ummah musim pertama (2013) di siaran Astro.

Ustaz Dato’ Izahar Ariff seringkali berkongsi ilmu keagamaan dan juga video-video yang memberi motivasi serta pengajaran kepada pengikut dan peminat di laman Instagram.

Terbaru, Ustaz Dato’ Izhar Ariff telah memuat naik sebuah lagi video untuk dikongsikan dengan pengikutnya di laman Instagram miliknya. Video tersebut memaparkan cara baru untuk mengejutkan bangun sahur.

Mungkin nampak mudah bagi seseorang untuk bangun sahur tetapi ada juga yang merasakan betapa susahnya nak bangun sahur dan nak kejutkan orang untuk makan sahur. Jadi berbagai cara digunakan untuk memudahkan telah dilakukan.

Apa yang dipaparkan dalam video tersebut kaedah yang digunakan agak ser4m. Ianya dengan menggunakan cara menjadi ‘h4ntu p0cong’. Dalam video tersebut seseorang yang menyamar menjadi ‘h4ntu poc0ng’ itu mendekati beberapa orang yang sedang tidur.

Ketika ‘h4ntu p0cong’ itu baring di sebelah mereka, salah seorang telah terjaga dan terkejut. Ini membuatkan yang lain juga terkej0t, terus keluar pintu berlar1 tidak tahu ke mana arah mereka pergi.

Memang terjaga sahur sungguh la kalau macam tu  caranya. Adoiii ser4m.. silap haribulan ada yang kena ser4ngan jantung. Nauzubillahiminzalik..

Ini sedikit sedutan daripada video tersebut :

Orang yang menyamar menjadi h4ntu p0cong berbaring di sebelah mereka.

Bila tersedar, mereka semua lar1 lint4ng puk4ng.

Macamna nak sahur ni.. semua dah lar1 !!!!

Nasibla siapa yang dikej0tkan dengan cara di atas. Memang tak pij4k bumi la lar1.

Jom tonton video di bawah ini :

” Esok kejut macam ni.. Ada berani? Hahaha. “

Rata-rata merasa terhibur setelah melihat video tersebut. Ini komen-komen mereka :

” Terkej0t tu satu perkara ustaz. Dapat ser4ngan jant0ng, t4mat riwayat. “

” Mcm2.. Buat nya kwn tu ada sak1t jant0ng ke semp0t ke ?? Terkena plak ser4ngan time tu X memasal jdi asbab. “

” Astaghfirullahalazim nas1b bole menyebut lagi . “

” Kalau ustaz pun terkej0t jg kan. “

” Laaa… set4n dh kena 1kat kan… mesti diaorg lupa sbb tu lar1 l1ntang puk4ng. Put0s segala urat Dato. “

” Tak sempat nak sahur dah men1ngg4l dekat situ jugak ustaz.. “

Bersahur digalakkan bagi mereka yang berpuasa kerana ia adalah sunnah. Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Bersahurlah, kerana sesungguhnya pada sahur (makanan) itu ada keberkatan.” (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim).

Mengantuk, letih dan penat bukan alasan untuk tidak bangun bersahur kerana ia dapat membantu menguatkan tubuh badan serta memberi tenaga pada siang hari di samping aktiviti yang perlu dilaksana pada masa berkenaan.

Kami di Berita Kopak mendoakan seluruh umat Islam tabah dan sabar menjalani ibadah berpuasa di Bulan Ramadhan ini. Semoga memperolehi keberkatan dan seribu rahmah dari Allah SWT.

Terima Kasih Ustaz kerana berkongsikan video ini !!

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Ustaz Dr. Izhar Ariff by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..