” Saya ada k4nser payud4ra tahap 4. Pada 2 hari lepas saya cur1 kejap phone suami masa dia pergi tandas.. “

” Betapa hanc0rnya hati saya jumpa mesej ini. Bila saya call nombor itu, terkej0t saya mendengar suara yang menjawab panggilan itu, suara yang sangat saya kenal.. “

Betullah apa yang diperkatakan bahawa naluri seorang isteri ini sangat kuat . Terdetik apa sahaja tentang suami, dada akan rasa berdeg0p kenc4ng, rasa tak senang duduk, hati menjadi gelis4h.

Kalau ada yang bur0k bakal menimpa suami, sumb4ng langkah suami, selalunya isteri yang akan mendapat petanda terlebih dahulu. Kalau suami tidak jujur, selalunya Allah akan gerakkan naluri isteri.

Lambat laun isteri akan tahu juga. Kalau bukan esok lusa pun, pasti masanya akan tiba juga. Lebih-lebih lagi jika doa daripada seorang isteri yang terani4ya.

Alangkah sedihnya apabila insan yang kita sayang dan harapkan selama ini sanggup mengkhi4nati kepercayaan kita sendiri, sanggup melakukan sesuatu yang tidak elok di belakang kita. Seolah-olah meletakkan iman ke tepi.

Baca perkongsian wanita ini yang dalam keadaan sangat memerlukan sokongan seorang suami tetapi hatinya hanc0r setelah mengetahui sesuatu yang disembunyikan oleh suaminya selama ini.

(Gambar Sekadar Hiasan)

Hide profile sya admin.. Saya isteri umur 44 thn .. ade 3 org anak… bln 8 thn lpas sye diisythiarkan ade k4nser payud4ra tahap 4 .. hidup saya sejak tu masuk kluar hospital je la..

Payud4ra sblh kanan dah kena bu4ng.. chem0 dah 16 kitaran .. baru keluar h0spital je ni .. skarang k4nser dah merebak smpai paru paru.. dr bg balik dgn 0xygen dan ub4t tahan s4kit..

Sya tahu masa sya dah x lame.. spanjang duduk dlm w4d.. sya dh nampak dah biasanya k4nser tahap saya ni plg kuat bleh tahan smpai raya ni je.. sya dan kluarga pun dah sign perjanjian utk tidak selamatkan saya ( tak buat CPR atau masuk tiub dlm mulut sya) jika keadaan saya smakin ten4t dgn dr hospital.

(Gambar Sekadar Hiasan)

Sejak sya kluar dr h0spital, sya perasan yg husband slalu hilang waktu mlm.. sya x tahu brp lama dah jd mcm ni mungkin sejak dr sya duduk di h0spital lg sbb waktu tu yg jaga saya di wad anak perempuan kami ..

Lepas 2 minggu kt rumah dan perhati perangai dia .. saya cakap kt dia .. kalau dia nak kawen lain saya bagi dan benarkan .. cuma jgn kawen waktu saya hidup saja … dan saya nak tahu juga perempuan mana yg dia kacau tu…

Dia x mar4h dan x nafikan apa apa.. mungkin dia nampak keadaan saya dah uz0r kot, mungkin dia kesian utk bergad0h dgn saya…

2 hari lps saya dpt cur1 kejap phone dia waktu dia masuk tandas.. betapa hanc0rnya hati saya jmpa msg ni.. saya cuba kol nombor tu tp x berangkat.. saya gna simcard anak saya kol baru la berjawab..

Terkejut saya bla sya dengar suara yg mnjawab tu suara adik perempuan saya sndiri.. yg boleh komfemkan lg yg dia adik saya bila saya dgr background suara mak saya berleter kt belakang.. saya trus letak phone tu.. saya terkedu xleh ckp apa2..

Adik saya janda muda baru umur 28 .. model tudung lg.. mestila org berkenan .. tp knapa yg berkenan tu msti suami saya ???

Kalau saya ser4ng suami dgn adik… maruah keluarga sya hanc0r, maruah suami saya depan anak anak pun habis hanc0r… saya mungkin dah x lama atas dunia ni.. kalau saya diam .. smua org selamat .. anak saya xkan tahu perangai ayah mereka macamana..

(Gambar Sekadar Hiasan)

Saya rasa mcm nak minta kat Tuhan m4tikan saya sekarang !! Saya x mahu susah siapa siapa.. Saya dah sedia untuk pergi.. Saya nak tanya klau tuan puan duduk di tmpt sya .. tuan puan buat macamana ?

Bak kata pepatah, berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. Dalam keadaan s4kit seperti ini wanita ini sangat memerlukan sokongan daripada suaminya dan juga ahli keluarga.

Tetapi alangkah sedihnya apabila dia terpaksa berkongsi kasih dengan adiknya sendiri. Si adik pula tergamak untuk mengkhi4nati kakak sendiri yang sedang s4kit. Sampainyalah hati berbuat begitu.

Apa-apa pun mari kita sama-sama berdoa semoga Allah memberi kesembuhan kepada pengadu. Tiada yang mustahil di dunia ini dengan kuasa Allah. Semoga tabah dan sabar dengan ujian Allah ini.

Apa pendapat anda ?

Silakan SHARE. Semoga bermanfaat..

Sumber : KRT / Dikemaskini oleh Berita Kopak & Content Media