” Alahai ingatkan adik ni mengaji, rupa-rupanya.. “

Video Seorang Kanak-Kanak Menyanyikan Lagu Si Nopal Seperti Mengaji , Mendapat Pujian Ramai.. Sedap Suara Ko Dik !!!

‘ Berkhemah, berkhemah, berkhemah bersama Si Nopal, Si Nopal, Si Nopal, anaknya Bahen0l ‘. Begitulah bait-bait lirik lagu kartun animasi ‘Si Nopal’ yang seringkali menjadi sebutan di bibir kanak-kanak dan juga remaja.

Sejak kebelakangan ini, karakter kartun animasi ‘Si Nopal’ dari Indonesia menjadi trending di media sosial dan mula menjadi viral di Malaysia. Kalau sebut sahaja ‘Bahen0l’, pasti ramai yang tergiang-giang suara ‘cute girl’ ketika dalam siri perkhemahan bersama abangnya ‘Si Nopal’.

‘Si Nopal’ karakter kartun animasi dari Indonesia itu kelihatan lucu dengan suaranya comel sehingga menjadi trending di media sosial.

Pemilik sebenar di sebalik lagu-lagu Si Nopal adalah milik seorang gadis yang dikenali sebagai Nadiah. Nadiah merupakan anak kelahiran Bogor, Indonesia yang baru berusia 16 tahun. Ramai yang teruja wajah sebenar gadis di sebalik suara comel.

MeleT0P ialah sebuah rancangan berformat hiburan yang menyiarkan carta lagu, filem serta gosip terkini di dalam dan di luar Malaysia. Rancangan ini dihoskan oleh Nabil Ahmad dan Neelofa. Rancangan ini bersiaran selama 1 jam di saluran Astro Ria dan Astro Ria Hd.

Terbaru MeleT0P telah memuat naik sebuah video di laman Instagram miliknya. Video tersebut memaparkan seorang kanak-kanak perempuan yang sedang menyanyi lagu Si Nopal. Pada awalnya, disangkakan kanak-kanak perempuan itu sedang mengaji sebaliknya sedang menyanyi.

Alunan suara kanak-kanak tersebut hampir sama dengan Nadiah. Dia menyanyi dengan comel sekali. Ramai yang meyangkakan dia hanya dubbing sahaja, tetapi itulah suara sebenarnya.

 Heyyyy !!!! Si Nopal.. Jangan Menyerah.. Ayuh sekolah.. .jangan menyerah.. kerna hujan aja..

Bawa payungnya.. pakai sweaternya.. plastikin tasnya… jangan lupa doa..

Syalala la hiya kontet… syalalala hiya kontet..

Ini baru cute girl ! Adik siapa ni? ! ger4m je tengok dia nyanyi selamba belek belek buku hahahaha..

Rata-rata pengikut Di Instagram Melet0p merasa terhibur dan memuji kecomelan adik ini menyanyi. Ini komen-komen mereka :

” Dia punye starting tu baik tu. “

” Hahahahahah comel  adik nih .. “

” Wehh sdp gilaaaa adik ni nyanyi . “

” Part last tu memang best la. “

” Alooo adik oii..omei. “

” Ingatkan tengah tadarus. “

” Aku ingat dia mengaji. “

Alahai dik .. comel sangat.. memang sama suaranya.

Ini lagu Si Nopal tersebut :

View this post on Instagram

#animasinopal

A post shared by animasinopal (@si_nopal) on

Bakat yang ada pada kanak-kanak perempuan ini seharusnya di puji. Semoga dari bakat yang sedikit ini berkembang menjadi lebih besar dan lebih baik. InshaAllah.

Kami di Berita Kopak mendoakan adik ini berjaya di dunia dan di akhirat hendaknya. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Meletop by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..