” Ya Ibu saya janji.. saya janji.. “

Video Azal Anak Zarina Zainuddin Berjanji Dan Berikrar, Aduhai Tak Tahulah Nak Nang1s Ke Nak Gel4k Ni.. Azal 0h Azal…

Sebut sahaja nama Zarina Zainuddin, umumnya mengetahui ibu kental ini mempunyai 2 orang anak aust1sme yang sangat istimewa iaitu Azal dan Azil. Ketabahan dan kegigihan menjaga dan membesar anak-anak aut1sme bukanlah perkara mudah, lebih-lebih lagi bila mereka meningkat dewasa.

Itulah yang dilalui Zarina Zainuddin dalam membesar anak-anaknya ini. Azal dan Azil sememangnya  memerlukan pemerhatian yang lebih. Ketabahan Zarina dalam membesar dan mendidik anak-anak austisme selalu menjadi sumber inspirasi ibu-ibu yang sama mempunyai anak sepertinya.

Kelembutan dalam menegur dan kesabaran yang tinggi Zarina Zainuddin tidak dapat disangkal lagi. Em0si dan tingkah laku anak-anak aust1sme ini pastinya perlu diteliti dan berhati-hati semasa meneg0r supaya tidak menjadi tertekan dan susah untuk dikawal.

Semalam, sesuatu yang tidak dapat dilupakan oleh Zarina sekeluarga apabila Azal tidak pulang ke rumah. Kebimb4ngan makin menebal apabila Azal terus tidak pulang hingga ke malam. Hal ini telah dimuat naik oleh Zarina di laman Instagram miliknya. Tidak lama kemudian Azal dikhabarkan telah selamat pulang ke rumah.

Dan malam tadi, Zarina Zainuddin telah memuat naik sebuah lagi video. Video tersebut memaparkan situasi selepas Azal dikenakan denda dengan telefon bimbitnya diambil dan Azal tidak lagi dibenarkan bermain telefon bimbit.

Seorang ibu sudah tentulah tidak sampai hati apabila melihat anaknya bersed1h dan kemur0ngan. Lebih-lebih lagi Azal suka berkawan dan sekiranya tiada telefon sukar untuk Azal berbual dengan kenalannya.

Sebelum Zarina memulangkan semula telefon bimbit kepada Azal, Zarina meminta anaknya berjanji dan berikrar terlebih dahulu.Apa yang menariknya, ikrar dan janji Azal sangat ikhlas dan patuh. Setiap apa yang dikatakan oleh ibunya Zarina semuanya Azal ikut.

Di bawah ini adalah sedikit sedutan daripada video tersebut :

Zarina : Nak telefon ??

Azal : Ye..Ye..

Zarina : Kalau nak telefon, janji dulu, kalau ibu call kena angkat.. jangan leka..

Zarina : Awak kena berikrar

Azal : Saya berjanji dan berikar akan ikut cakap ibu.. kalau ibu telefon saya akan jawab.. akan balas dan bagitahu di mana saya. Tak akan buat ibu sus4h hati…

Zarina : Sayang ibu kan? Ibu tak nak der4 perasaan awak . Janji ye jangan all the time dengan telefon. Nah telefon awak .. cakap apa ?

Azal : Thank you ibu..

Alahai Azal. Azal anak yang baik. ikhlas jer Azal berjanji.

Jom tonton video di bawah ini :

” Ya saya janji ibu.. Azal oh Azal. “

View this post on Instagram

azal oh azal

A post shared by Zarina Zainuddin (@zarinazainuddin_) on

Rata-rata peminat dan pengikut Zarina Zainuddin memuji caranya mendidik anak-anaknya. Ini komen-komen mereka :

” Semua ibu mempunyai perasaan yg sama.. Risau dgn keselamatan anak2.. Saya pun sama jugak… Kita berdoa semoga anak2 semua selamat dan dlm peliharaan Allah swt. “

” Ya allah azal ank yg baik cerdik..kak ina ibubapa yg penyabar lembut menasihati ank2 semoga allah permudahkan urusan kak ina sekeluarga. “

” Comelnya ank syurga, ank bertuah ni…sopan ja janji dgn ibu. “

” Subhanallah… walau azal mcm ni tp pn. brrjaya didik dia mnjd anak yg baik.. tahniah “

” I love you kak zarina… walaupun sy xpernah rasa belaian sorg ibu, ksh syg ibu tp sy yakin… ibu sy pasti mcm akk… lembut, penyayang, sabar… sy suka tgk akk n ank2… selamat hari ibu… muah2. “

” Istimewa nya lah awak ni Azal… tak jemu ikut ig awak.. smg menjadi anak yg baik dan soleh. “

Begitulah cara Zarina zainuddin dalam membesar anak-anak aut1smenya. Sangat memberi inspirasi dan semangat kepada ibu-ibu di luar sana yang memiliki anak aut1sme ini.

Tahniah Zarina !!!

Kami di Berita Kopak mendoakan Zarina terus tabah dalam menjaga anak-anak istimewa ini. Syurga ganjarannya. InshaAllah.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Zarina Zainuddin by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..