Digelar Bayi Yang Paling Gelap Di Dunia, Kelahirannya Menarik Perhatian Seluruh Dunia

Lihat Wajahnya Setelah Dia Berusia 4 Tahun. Alahai Comelnya !!

Manusia di dunia ini hadir dengan berbagai ciri dan perwatakan. Ada yang sama dan ada yang berbeza dari yang lainnya. Tetapi semua orang di dunia ini tidak akan mempunyai persamaan yang benar-banar sama.

Tetapi ada beberapa manusia yang lahir ke dunia ini dengan ciri-ciri yang membezakan mereka dari yang lain dan menjadi unik dan menakjubkan.

Beberapa tahun dulu, pada 7 Jun, 2015 seorang bayi telah dilahirkan di Afrika Selatan. Kelahirannya telah menarik perhatian dan menjadi sensasi di seluruh dunia, kerana kulitnya yang sangat gelap.

Wajahnya itu telah menghiasai segala majalah, dan media sosial di seluruh dunia. Dia yang diberi nama Edam mempunyai kulit yang bersifat gelap kehitaman dan tidak hairanlah dia dipanggil gelaran ” bayi yang paling gelap di dunia.”

Walaupun begitu, dia tetap kelihatan comel, dan pada pandangan ramai orang mereka melihatnya sangat cute!. Mereka melihatnya seperti patung yang sangat comel.

Tetapi dalam beberapa kepercayaan di negara-negara Afrika, terdapat ramai orang yang masih mempercayai sesuatu benda berdasarkan tahy0l dan ilmu sih1r. Mereka melihat Edam mempunyai tanda-tanda yang kurang baik.

Tetapi ibu bapanya tetap menerimanya dengan baik dan ceria dan menolak kepercayaan mereka itu.

Namun begitu, ramai yang menganggapnya sebagai simbol kebangsaan dan kebanggaan negara. Kini dia telah berumur 4 tahun dan menjalani kehidupan yang normal bersama keluarganya. Semoga dia terus membesar dengan sihat!

Terima Kasih kerana membaca. Silakan SHARE Ya!

Sumber : micelle0926 / Diterjemah oleh Berita Kopak