” Saya anggap perkara ini sudah selesai.. “

Linda Rafar Memb4talkan Sebahagian Besar Notis Tuntutan S4man Terhadap Lebih 100 Pengguna Laman Sosial Yang Memburokkan Diri, Keluarga Dan Ibunya..

Adiana Abdul Rafar atau lebih dikenali sebagai Diana Rafar, merupakan salah seorang penyanyi wanita di Malaysia. Beliau menyertai Kumpulan G.I.M. pada 1988. Diana Rafar mula membabitkan dalam bidang seni sejak berusia 5 tahun lagi.

Diana Rafar merupakan anak bongsu dari enam beradik. Diana merupakan adik kepada Linda Rafar dan pelakon utama dalam filem Susuk.

Mendirikan rumahtangga bersama dramatis popular Zamarul Hisham, di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah dan dikurniakan dua orang anak iaitu Kashfi Haiqal dan Kayla Reysha.

Diana Rafar seringkali memuat naik aktiviti yang dilakukannya bersama suami dan anak-anaknya di laman Instagram bagi tatapan peminat dan pengikutnya. Kali ini Diana Rafar memuat naik sesuatu yang sangat berbeza dari kebiasaannya.

Menerusi entri terbaru di laman Instagram miliknya, Diana Rafar telah memuat naik kapsyen dan sebuah video yang meruntun hati sesiapa sahaja yang melihatnya. Perkongsiannya kali ini adalah untuk menceritakan tentang perihal kakaknya Linda Rafar mengenai kes s4man yang menjadi kontr0versi sebelum ini di laman sosial.

Gambar : Diana Rafar bersama kakaknya Linda Rafar bersama jenazah ibunya di dalam Van Jenazah.

Kapsyen yang dimuat naik Diana Rafar itu adalah petikan daripada lampiran berita Di Harian Metro, yang mana menyatakan kakaknya Linda Rafar telah memaafkan semua pengguna Laman sosial yang telah memaki dan melemparkan kata-kata kes4t terhadap diri, keluarga dan juga arwah ibunya.

Linda mengambil pendekatan memaafkan untuk menut0p kes ini dengan cara baik sempena bulan yang mulia ini. Tiada sesiapa yang k4lah atau menang dalam kes tersebut. Dan tiada ganti rug1 yang perlu dibayar oleh Linda Rafar.

Selain itu, Linda juga telah membatalkan notis s4man kepada lebih 100 pengguna laman sosial yang telah menulis secara  keterlaluan hingga membur0kkan diri dan keluarganya berhubung isu f1tnah sekumpulan jururawat di Hospital Shah Alam.

Jom tonton video dan juga kapsyen di bawah ini :

NEWS LINDA RAFAR

Suadirman Mohd Tahir
sudirman@hmetro.com.my

” Mengambil keberatan bulan Ramadan, penyanyi Linda Rafar memaafkan semua pengguna laman sosial yang mem4ki dan melemp4rkan kata-kata kes4t terhadap diri, keluarga dan arwah ibunya, Rasimah Abdul Rahman. “

Linda, 41, atau nama sebenarnya Azlinda Rafar berkata, dia turut membuat permohonan maaf secara spesifik di instastorynya kepada pemegang akaun instagram iaitu jururawat di sebuah hospital di Kuala Lumpur.

” Difahamkan individu itu sebelum ini memfailkan saman terhadap dirinya ekoran tindakan Linda yang tersalah pandang dan menyangka beliau mengug0t beliau sebelum memuat naik di IG. “

“Semalam perbicaraan kes ini di Mahkamah Sesyen Shah Alam tidak diteruskan kerana kedua pihak sudah selesaikan cara baik. “

“Alhamdulillah semalam, Peguam saya Hafidzah Hassan dan Zeti Zulkifli mencadangkan pihak pihak untuk menyelesaikan perkara ini secara baik selepas mengambil kira semua aspek. “

” Apatah lagi sekarang kita menyambut Ramadan. Kedua-dua pihak pun bersetuju. Saya anggap perkara ini sudah selesai. “

” Disebabkan itu, saya berasakan lebih baik juga saya memafkan semua netizen yang sebelum ini melemp4rkan kata-kata keterl4luan kepada diri dan keluarga saya,” katanya kepada Harian Metro. “

” Menurut Linda, dia juga sudah membatalkan sebahagian besar notis tuntuan s4man terhadap lebih 100 pengguna laman sosial yang menulis komen keterlaluan hingga membur0kkan diri dan keluarganya berhubung isu f1tnah sekumpulan jururawat di Hospital Shah Alam. “

 “Saya sudah maafkan dan batalkan notis s4man terhadap sebahagian bes4r mereka yang sudah minta m4af. “

” Lagi pula, sebelum ini ada antara mereka yang sudah tampil membuat permohonan m4af secara terbuka di platform media sosial masing-masing seperti yang ditunt0t. “

“Namun, bagi yang masih terus merosakkan reputasi saya tiada pilihan melainkan meneb0s maruah dan reputas1 saya. “

“Saya berharap perkara sebegini tidak berulang lagi dan menjadi pengajaran kepada semua pihak. Saya mahu menjalani hidup dengan lebih tenang, katanya. Al fatiha mak. “

View this post on Instagram

NEWS LINDA RAFAR Suadirman Mohd Tahir sudirman@hmetro.com.my Mengambil keberatan bulan Ramadan, penyanyi Linda Rafar memaafkan semua pengguna laman sosial yang memaki dan melemparkan kata-kata kesat terhadap diri, keluarga dan arwah ibunya, Rasimah Abdul Rahman. Linda, 41, atau nama sebenarnya Azlinda Rafar berkata, dia turut membuat permohonan maaf secara spesifik di instastorynya kepada pemegang akaun instagram iaitu jururawat di sebuah hospital di Kuala Lumpur. Difahamkan individu itu sebelum ini memfailkan saman terhadap dirinya ekoran tindakan Linda yang tersalah pandang dan menyangka beliau mengugut beliau sebelum memuat naik di IG. “Semalam perbicaraan kes ini di Mahkamah Sesyen Shah Alam tidak diteruskan kerana kedua pihak sudah selesaikan cara baik. “Alhamdulillah semalam, Peguam saya Hafidzah Hassan dan Zeti Zulkifli mencadangkan pihak pihak untuk menyelesaikan perkara ini secara baik selepas mengambil kira semua aspek. Apatah lagi sekarang kita menyambut Ramadan. Kedua-dua pihak pun bersetuju. “Saya anggap perkara ini sudah selesai. Disebabkan itu, saya berasakan lebih baik juga saya memafkan semua netizen yang sebelum ini melemparkan kata-kata keterlaluan kepada diri dan keluarga saya,” katanya kepada Harian Metro. Menurut Linda, dia juga sudah membatalkan sebahagian besar notis tuntuan saman terhadap lebih 100 pengguna laman sosial yang menulis komen keterlaluan hingga memburukkan diri dan keluarganya berhubung isu fitnah sekumpulan jururawat di Hospital Shah Alam pada Disember lalu. “Saya sudah maafkan dan batalkan notis saman terhadap sebahagian besar mereka yang sudah minta maaf. Lagi pula, sebelum ini ada antara mereka yang sudah tampil membuat permohonan maaf secara terbuka di platform media sosial masing-masing seperti yang dituntut. “Namun, bagi yang masih terus merosakkan reputasi saya tiada pilihan melainkan menebus maruah dan reputasi saya. “Saya berharap perkara sebegini tidak berulang lagi dan menjadi pengajaran kepada semua pihak. Saya mahu menjalani hidup dengan lebih tenang,” katanya. Al fatiha mak….

A post shared by Diana Rafar (@dianarafar) on

Rata-rata pengikut Diana Rafar merasa terharu dan mendoakan yang terbaik. Ini komen-komen mereka :

” Alhamdulilaah.. kemaafan pasti beri ketenangan “

” Alhamdulillah. Semoga dipermudahkan urusan di dunia dan akhirat. Al fatihah buat bondanye. Aamiin “

” Alfatihah , semoga akk dipermudahkan urusan dunia akhirat. “

” Alhamdulillah.. we need each other.. buang yg keruh.. ambil yg jernih.. moga ramadhan kita “

” Kalini diberkati dan dipermudahkan.. moga yg baik2 utk kita semua.. amin. “

” Bersyukurlah di dalam bulan yang mulia ini.. InshaAllah syurga tanpa hisab.. salam takziah buat seluruh ahli keluarga. “

Ini pula perkongsian yang telah dimuat naik oleh Linda Rafar sendiri mengenai kes  tersebut di laman Instagram miliknya.

View this post on Instagram

Salam Ramadhan… PENYANYI Linda Rafar menjelaskan perbicaraan kes antara dia dan jururawat di Mahkamah Sesyen Shah Alam tidak diteruskan selepas kedua pihak menyelesaikan secara baik. Linda, 41, berkata kenyataan individu bergelar doktor itu mengatakan kemenangan berpihak kepada jururawat itu tidak benar kerana tiada kes yang dibicarakan dan selesai selepas persetujuan luar mahkamah dibuat. “Sebenarnya, semalam (Rabu) perbicaraan kes itu di Mahkamah Sesyen Shah Alam tidak diteruskan kerana kedua pihak sudah selesaikan cara baik. “Tiada siapa kalah atau menang sebab kes tidak disebut. Peguam saya Hafidzah Hassan dan Zeti Zulkifli mencadangkan untuk menyelesaikan perkara ini secara baik selepas mengambil kira semua aspek. “Apatah lagi sekarang kita menyambut Ramadan dan kedua-dua pihak pun bersetuju. Saya anggap perkara ini sudah selesai selepas persetujuan di luah mahkamah dibuat,” katanya kepada mStar. Sebelum ini, menerusi Facebook Dr Rusyainie mendedahkan isu antara selebriti itu dan jururawat telah selesai dengan kemenangan berpihak kepada jururawat terlibat selepas persetujuan luar mahkamah dibuat. Dalam pada itu, Linda menjelaskan tiada ganti rugi yang perlu dibayar kepada pihak badan bukan kerajaan (NGO) Delegation of Nurses (DON) seperti yang didakwa. “Saya tak perlu bayar ganti rugi apa-apa pun kepada DON. Sebab Pihak terlibat dalam kes ni tak melibatkan DON dan semuanya sudah selesai secara baik,” ujarnya. Dalam pada itu, dia turut membuat permohonan maaf secara spesifik di instastorynya kepada pemegang akaun instagram iaitu jururawat di sebuah hospital di Kuala Lumpur. @mstaronlineofficial 💙 Selamat berbuka💙 @hafidzahhassan @zetizulkifli @nha_lawfirm

A post shared by LRFlawlessProducts (@lindarafar) on

Alhamdulillah, Jagalah hubungan baik sesama manusia, dan Allah pasti menyuakainya. Kami di Berita Kopak mendoakan Linda Rafar lebih tenang melalui kehidupan ini dan memperolehi keberkatan di  bulan penuh rahmah ini. Amin.

Alfatihah buat bonda Diana Rafar dan Lindar Rafar. Semoga Rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalanagn orang-orang yang beriman. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Diana Rafar, Linda Rafar by Berita Kopak.

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..