” Subhanallah, ketika sujud kepada Allah, 0mbak tidak langsung menyentuh nelayan ini .. “

Video Perkongsian Ustaz Ahmad Dusuki Memberi Inspirasi Dan Buat Ramai Tersentuh !!

Dari segi bahasa solat bermaksud doa. Dari segi istilah pula solat ialah Beberapa perbuatan yang dimulai dengan takbiratul ihram dan disudahi dengan salam mengikut rukun-rukun dan syarat-syarat tertentu. Solat merupakan perkara penting dan menjadi paksi utama keimanan seseorang mukmin.

Ibadat solat merupakan rukun Islam yang kedua selepas mengucap dua kalimah syahadah. Ia adalah tiang agama yang telah difardukan ke atas orang Islam yang mukallaf.

Pendidikan solat bermula dari zaman kanak-kanak yang berusia tujuh tahun dan dipukul pada umur sepuluh tahun jika tidak melakukan solat. Sesiapa yang meningg4lkan solat seolah-olah dia merob0hkan tiang agama.

Semalam Ustaz Ahmad Dusuki telah memuat naik sebuah video di laman Instagram miliknya. Ustaz Ahmad Dusuki merupakan Seorang Pendakwah Bebas Berkelulusan Universiti Al-azhar Dalam Bidang Syariah Dan Undang-undang.

Video tersebut sangat memberi inspirasi kepada pengikutnya dan telah mendapat perkongsian ramai di Laman Instagram. Video tersebut memaparkan seorang nelayan sedang mendirikan solat di atas bot di tengah-tengah lautan. Solatlah sesukar mana pun. Itu nasihat dari Ustaz Ahmad Dusuki.

Apa yang terlihat dalam video tersebut, nelayan itu tetap terus mendirikan solat walaupun bot tersebut di bad4i 0mbak yang mengg4nas. Ombak-0mbak tersebut seolah tidak meng4nggu dirinya yang sedang mendekatkan diri kepada Allah SWT. Betapa besarnya kekuasaan Allah SWT dan keimanan yang tinggi pada diri nelayan itu.

Mari lihat sedikit sedutan dari Video yang dikongsikan oleh Ustaz Ahmad Dusuki di bawah ini :

Bersedia untuk mendirikan solat. Allahuakbar !!

Ketika duduk di antara dua sujud. Tetap tenang. Walaupun berhadapan dengan omb4k yang mengg4nas.

Saat Sujud kepada Allah, 0mbak langsung tidak menyentuh dan meng4nggu solatnya.

Jom tonton video dibawah :

” Solatlah walau sesukar mana, itu tandanya keimanan yang ada kepada kita, berinfaqlah walau sesedikit mana, itu lah tanda besarnya nilai akhirat kepada kita, apalah ertinya puasa tanpa solat dan infaq kita. Bernilainya ramadhan kita apabila kita sertai bersama amalan itu. “

Rata-rata pengikut Ustaz Ahmad Dusuki merasa tersentuh dan terinspirasi daripada video yang telah dikongsikan oleh beliau. Ini komen-komen mereka :

” Jika perhatikan.. air 0mbak tu tak bad4i pon dia wktu solat. Meskipon ada omb4k yg besar dtg.. tp x cecah tmpt dia solat pon “

” Subhanallah inspirasi buat kita “

” BETAPA BESAR NYA KEAGUNGAN ALLAH SUBHANAHU WATAALA. “

” Hebat nya keimanan org ini, allahuakhbar. “

” VIDEO INI BENAR BENAR… MENYENTUH HATI KITA… ”

Sangat memberi inpirasi. Dirilah Solat dimana pun berada, sesukar mana pun keadaan. Solat WAJIB ditunaikan. InshaALLah.

Terima kasih Ustaz Ahmad Dusuki atas perkongsian video tersebut. Kami di Berita Kopak juga ingin mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa kepada ustaz dan seluruh umat Islam, semoga bertambah ketakwaan dalam diri kita dan diberkati Allah hendaknya di bualn yang penuh rahmah ini. Amin.

Terima kasih kepada pembaca Berita Kopak.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Ustaz Ahmad Dusuki by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..