SubhanAllah.. Wanita Yang Mendirikan Masjid Kubah Emas Ini Meningg4l Dunia Pada Hari Jumaat & Dalam Keadaan Yang Masih Berwuduk

Ini Pesanannya Sebelum Beliau Pergi Buat Selama-lamanya. Pemergian Yang Dicemburui..

Membina sebuah masjid untuk kegunaan orang ramai menunaikan sembahyang adalah sesuatu yang sangat dipandang mulia. Pahalanya akan senantiasa berterusan selagi ada jemaah yang mendirikan solat di situ.

Begitulah juga dengan perginya seorang wanita yang membina masjid Kuba Mas, daerah Limo di Indonesia ini. Jen4z4hnya telah diiringi oleh ribuan penduduk untuk dihantar ke tanah perkub0ran.

Lebih mulia, wanita tersebut yang bernama Hajah Dian Djuriah Rais binti H. Muhammad Rais, atau yang akrab disapa Dian Al Mahri, meningg4l dunia pada hari Jumaat (29/3), seperti yang dilaporkan oleh laman godepok pada 29/3/2019.

Pemergiannya bukan sahaja sebuah kehilangan besar bagi keluarganya, tetapi juga buat penduduk di daerah itu. Buktinya pelbagai golongan masyarakat hadir ke pengebuumian yang diadakan pada hari ini.

Sebelum meninggal, beliau masih dalam keadaan berwudhu dan meninggalkan pesanan supaya dikebum1kan di kawasan masjid tersebut (Masjid Kubah Emas).

Dia juga berpesan yang dia mengikhlaskan dan jen4z4hnya disembahyangkan oleh jemaah yang hadir. ” Dan alhamdulillah doa beliau diijabah Allah,” kata suami Allahy4rham, Ar Rasyid sebelum menyembahyangkan jen4z4h isterinya.

Dian Djuriah Rais binti H.Muhammad Rais atau lebih disenang dengan sapaan Dian Al Mahri, adalah orang mendirikan Masjid Kubah Emas di Jalan Meruyung, daerah Limo meningg4l dunia di H0spital Pondok Indah, Jakarta.

Semoga segala bakti dan amalnya mendapat keredhaan dari Allah S.W.T. Perginya pada hari Jumaat dan dalam keadaan berwuduk seperti menunjukkan Allah telah menunjukkan yang segala amalannya telah dimuliakan dan mendapat keberkatan daripadaNya. Wallahulam

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE. Semoga bermanfaat..

Sumber : godepok. com / Diterjemah dan Disediakan Oleh Berita Kopak