Ini Tips Untuk Hilangkan Karang Gigi, Guna Bahan Mudah Ini Saja. Gigi Akan Jadi Putih Dan Bersih !!

Karang gigi adalah jis1m bakter1a yang biasanya terdapat di antara dan di sekitar gigi. Biasanya anda akan mengeluarkan sedikit wang untuk menyingkirkannya apabila ia telah terkumpul kerana anda perlu pergi dan berjumpa dengan doktor gigi.

Walau bagaimanapun, wanita ini berkongsi cara mudah untuk menghilangkan karang gigi dengan dengan selesa dan duduk sahaja di rumah, menggunakan bahan-bahan rumah yang tersedia di rumah.

Dia belajar petua ini dari neneknya dan setakat ini dia tidak pernah berjumpa dengan doktor gigi. Ianya mudah dan tidal mengambil masa anda dengan lama. Berikut adalah apa yang anda perlukan:

# 1 Garam

Anda tidak memerlukan apa-apa jenis garam khas, hanya garam yang berada di atas meja dapur anda. Kira-kira satu sudu teh sudah cukup. Letakkan dalam mangkuk kecil.

# 2 Serbuk penaik

Tambah kira-kira dua sendok makan serbuk penaik ke garam dan kacau dengan baik.

# 3 Air

Perlahan-lahan menambah air semasa mencampurkan bahan di atas sehingga anda mencapai keadaan bahan itu seperti ubat gigi.

Inilah cara menggunakan ramuan ini:

Sekarang anda sudah mempunyai pes ini, hanya merawatnya seolah-olah ia adalah pasta gigi biasa. Letakkan sedikit pada berus gigi anda dan berus gigi dengan teliti selama tiga minit. Kemudian hanya meludah dan bilas mulut anda.

Ulangi proses ini sekali atau dua kali sebulan.

Petua: Cuba untuk mengelakkan campuran ini bersentuhan dengan lidah anda, kerana ianya sangat masin dan pahit.

Tonton video ini untuk melihat sejauh mana kaedah ini berkesan :

Silakan SHARE Dan Semoga Bermanfaat!

Kredit : Youtube.com / engoodtimes.my by Berita Kopak