Jangan Terus Bangun. Luangkan Masa 3 Minit Dan Lakukan Perkara Ini Dahulu Jika Anda Terjaga Untuk Ke Tandas Pada Waktu Malam !!

BAGI mereka yang terjaga pada waktu malam untuk memeriks4 rumah atau pergi ke tandas kebanyakkannya tidak menyedari risik0 yang akan berlaku. Setiap individu harus memberi perhatian akan perkara ini.

Sering kali ini berlaku: seseorang yang masih kelihatan sihat tetapi tiba-tiba pergi buat selamanya pada waktu malam. Selepas itu kita mendengar cerita orang-orang yang berkata: “Semalam, saya sedang berbual dengannya, mengapa dia tiba-tiba pergi?

Sebabnya ialah apabila anda bangun pada waktu malam untuk pergi ke tandas, ianya sering dilakukan dengan tergesa-gesa. Kita tidak sedar sebenarnya yang aliran dar4h pada 0tak kita tidak bergerak dengan lancar dan kita melakukan sesuatu dengan tiba-tiba.

Mengapa ‘tiga 1/2 minit’ sangat penting?

Di tengah malam, apabila keinginan untuk bu4ng air di tandas mmbuatkan anda terjaga, corak E C G mungkin berubah. Kerana apabila tiba-tiba meningkat, 0tak akan menjadi anemi4 dan menyebabkan kegag4lan jant0ng berfungsi akibat kekurangan dar4h.

Anda dinasihatkan untuk mengamalkan perkara 3 1/2 minit, iaitu:

1. Apabila anda bangun dari tidur, tetapkan tubuh anda di tempat tidur untuk seminit setengah;

2. Selapas itu duduk di tempat tidur untuk setengah minit seterusnya;

3. Rendahkan kaki anda, duduk di pinggir katil untuk 30 saat terakhir.

Selepas tiga setengah minit anda melakukan perkara di atas, anda tidak akan mengalami risik0 0tak anemi4 dan jant0ng akan berfungsi dengan n0rmal, mengurangkan kemungkinan jat0h dan kem4tian secara tiba-tiba.

Berkongsi bersama keluarga, kawan dan orang tersayang. Ianya boleh berlaku tanpa mengira usia; muda atau tua.

Terima Kasih Kerana Membaca. Silakan SHARE Ya!

Disediakan dan Disusun Oleh Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..