Lelaki Tua Ini Berjalan Dalam Kedai Dengan Memakai ‘ Pampers ‘. Tapi Juruwang Ini Menahan & Kemudian Mengikutinya. TAK SANGKA Rupa-Rupanya Ini Sebabnya..

Apa juruwang ini lakukan kepada seorang lelaki tua dengan peny4k1t Alzhe1mer ini adalah semata-mata penuh belas kasihan dan menyentuh hati ramai orang!

Sila Like Facebook Beritakopak Untuk Cerita Dan Berita Menarik!

Kejadian itu berlaku pada 13 Julai, ketika Xiao Xuan mengunjungi sebuah kedai serbaneka di Tainan, Taiwan, untuk sarapan bersama anaknya. Dia selalu merasakan kakitangan perkhidmatan kedai itu sangat bersabar. Perasaan nalurinya terbukti betul selepas dia menyaksikan adegan yang menyentuh hati.

Pagi itu, dia melihat seorang lelaki tua memasuki kedai. Lelaki tua hanya memakai baju dan lampin. Dia menduga lelaki tersebut adalah pesakit Alzhe1mer, kerana kakak Xiao Xuan mempunyai peny4k1t yang sama.

Lelaki tua itu berhasrat untuk membeli susu dengan jumlah yang banyak, tetapi juruwang itu terdengar memberitahunya dengan lembut,

” Anda hanya boleh membeli 4 botol susu.. “

Mendengar ini, Xiao Xuan memikirkan mengapa juruwang menghentikannya daripada membeli lebih banyak botol susu. ” Bukankah lebih baik jika dia membeli lebih banyak ? “ Fikirnya.

Hanya selepas itu dia mengetahui bahawa lelaki tua sebenarnya seorang pelanggan yang biasa datang, dan juruwang mengerti keadaannya dengan cukup baik untuk mengetahui apa yang diperlukannya.

Kemudian, lelaki tua itu menegaskan untuk membeli botol susu yang besar. ” Ok, anda hanya boleh membeli botol susu ini. Anda tidak boleh membeli botol kecil itu, atau anda tidak akan dapat menghabiskannya, ” kata juruwang itu.

Setelah membayar jumlahnya, lelaki tua berjalan pergi, tetapi pada saat berikutnya dia melihat juruwang meninggalkan kaunter.

Kemudian dia diam-diam mengikut lelaki tua ketika dia keluar dari kedai dan pulang ke rumah.

Sepuluh minit kemudian, juruwang itu kembali ke kedai, nampaknya setelah memastikan orang tua selamat sampai ke rumah.

Dia berkongsi gambar kebaikan juruwang ini di Facebook. Juruwang juga membantu orang tua untuk membawa begnya.

Status Facebook Xiao Xuan sejak itu telah menjadi viral, menjangkau lebih daripada 44,000 reaksi. Ramai orang netizens kagum dengan sikap mesra juruwang tersebut.

” Masyarakat kita memerlukan seseorang seperti dia. Saya memuji dia kerana kebaikannya ! ” Seorang pengguna Facebook menulis.

” Dia begitu bijak. Sebuah cerita yang mengagumkan.. “ kata yang lain.

Apa yang dilakukan juruwang ini benar-benar mengagumkan, dia pergi keluar dari jalannya untuk memastikan keselamatan pelanggan yang tua dan ‘nyany0k’ itu.

Kebaikannya telah menyentuh hati banyak dan sudah pasti sesuatu yang kita semua harus belajar!

Apa pendapat Anda?

Silakan SHARE Dan Semoga Bermanfaat

Sumber : Epoch Times Via en.goodtimes.my / Diterjemah oleh Berita Kopak