Selepas Sebulan Bernikah, Suaminya Dikahwinkan Dengan Wanita Lain Oleh Ibu Mertuanya Sendiri !!

Selepas Sebulan Bernikah, Suaminya Dikahwinkan Dengan Wanita Lain Oleh Ibu Mertuanya Sendiri !!

Di rampass suami oleh wanita lain sememangnya ingin dielakkan oleh para isteri. Rasanya susah untuk melihat wanita merelakan suaminya di rampass oleh orang lain.

Dipetik dari tribunnews, perkara itulah yang sedang dialami oleh seorang wanita bernama Lidya Panda Sari, wanita dari Indonesia ini.

Melalui akaun Facebooknya, Lidya meluahkan segala perasaannya.

Dia menceritakan bagaimana kisah hidupnya yang malang kerana hadirnya wanita lain pada kehidupan rumahtangganya.

Perkara menyedihkan itu perlu dia rasakan hanya sebulan selepas perkahwinan dirinya dengan si suami.

Ya, baru sebulan berkahwin, Lidya merelakan dirinya dimadu oleh suaminya sendiri.

Lidya dan suaminya berkahwin pada 10 Januari 2018.

Kemudian suaminya itu berkahwin dengan wanita lain pada 21 Februari 2018.


Muatnaik Lidya

Berikut adalah curahan hati Lidya.

Ya Allah kuatkan hati seorang isteri yang terzholimin oleh mereka yang ga tau lagi dimana Letak hatinya,
ga tau dimana Letak salah saya seorang isteri dan seorang menantu yang di pikiran Ibu mertua saya.

Andai kata kandungan ku masih ada mungkin sudah masuk ke 5bulan, ya Allah kenapa engkau keluarkan kandungan ku sangat ku mencintai atas kehadiran nya ya Allah,

Aku belum ikhlas atas kehilangan anak pertama ku, percayalah kalian yang sudah membuat semua nya hancur Allah tidak akan diam,

Karena Allah tidak pernah tidur terimalah atas sakit ny atas dasar apa kalian semua menyakiiti dan merusaak rumah tanggaku “Allahuakbar”

Doa seorang istri tidak pernah salah, doa orang yang tersakiiti dan terzolimin Allah selalu lindungi nya dan berperilaku adil sama makhluknya yang selalu di sakiiti.

Menikah 10 Januari 2018 ( SAH ) dia menikah lagi bulan 2 pada tanggal 21 Februari 2018 sejak suamiku menikah lagi pikiran suamiku jadi kacau, Ya Allah engkau Maha tau semua nya semoga engkau Maha ADIL Ya Allah.

Sungguh kejamnya, di ajarkan pernikahan di buat main”, ga tau Lagi dimana letak keprimanusiaan, dimana letak tanggung jawab seorang Ibu dan suami ?

Sekompak itu mereka permainkan berbahagia di atas ingkaran perjanjian dalam pernikahan, Andai kata hukum karma tidak berlaku suatu hari nya nanti.

Ntah apa yang ada di benak otak suamiku, secepat itu pikiran nya di kacaukan, pernikahan bukan untuk main” dan kenapa si ibu kandung ku menikahkan anak nya lagi sama ini cwe,


Muatnaik Lidya (Facebook)

Kesedihan Lidya diluahkan di status media sosial miliknya.

Namun rupanya, yang semakin membuat hatinya sakit adalah kerana yang menikahkan suaminya dengan wanita lain itu adalah ibu mertuanya.

Lidya mendakwa bahawa mertuanya itu telah menikahkan kembali anaknya dengan wanita lain.

Tidak hanya itu, ibu mertuanya itu juga menurut Lidya telah memfitnah dirinya.

Lidya mengatakan bahawa ibu mertuanya berbohong dengan menyebutkan soal perjodohan antara suaminya dan isteri keduanya.

Sehinggakan mertuanya pun khabarnya tidak mengakui bahawa Lidya telah berkahwin dengan anak kandungnya.

Ya A llah ibu mertua apa kau tak pernah merasakan poligami itu seperti apa? Engkau pernah merasakan poligami tapi kenapa engkau tak pernah berpikir.

Ibu mertua, engkau yang telah menikah kan anakmu bersama saya tapi kenapa engkau memfitnah saya kalau anak mu itu dijodohkan dan anda juga bilang kesemua orang kalau anda tidak tau atas pernikahan ini padahal di belakang saya yang memakai baju putih itu ada anda ibu mertuaku.

Sedosa apa yang telah anda permainkan dan merasa tidak tau padahal dalang ini semua karena anakmu dan dirimu sendiri mertuaku, semua dunia tau mana benar mana salah.

Kenapa engkau nikahkan anak mu sama perempuan lain? Ini pernikahan 2 kali, palembang oleh ibu kandung suamiku dan jambi oleh ayah kandung dan ibu tiri suamiku, biar adil.

Dimana letak hati nurani mu seorang Ibu jika saya anakmu? Sekejaam inikah engkau mertua terhadap menantu sah yang telah anda zholimin, anda Hina caci maki dan fitnah saya yang bersalah dan memaksakan dalam pernikahan ini,.

Semua dunia tau saya menikah kemarin tanpa keluarga satupun tau itu karena anak mu yang niat mau serius dan menikah kan saya, terima la takdir ini karena takdri tak pernah salah dan semua ini karena Allah anak mu bertemu sama saya dan menikah kan saya, kejaam nya Ya Allah.

Ramai netizen yang menyokong Lidya dan mendoakan perkara baik untuk kehidupannya.

Apa pendapat anda?

Silakan SHARE dan semoga bermanfaat

Sumber : Tribunnews.com