” Bini aku mengidam suruh aku naik pelamin lagi sekali. Patut ke aku tunaikan ? “

” Bini aku mengidam suruh aku naik pelamin lagi sekali. Patut ke aku tunaikan ? “

Salam min. Aku tidak habis berfikir dengan permintaan isteri. Alhamdulillah isteri mengandung anak nombor 2 tapi masalahnya dia mengidam hendak naik pelamin.

Serasa aku masa kami kahwin hari itu, kami sudah naik pelamin . Kebetulan juga lah raya cina ini ada adik beradik kami yang hendak kahwin.

(Gambar Sekadar Hiasan)

Isteri siap ajak aku pergi fitting baju pengantin. Aku ingat mula2 setakat hendak bergambar di pelamin sahaja. Masa anak first tidak ada pula mengidam macam ini.

Masalah lain juga biasalah kalau sudah nama lelaki yang sudah kahwin 2/4 tahun ini perut makin ke depan. Segan hendak naik pelamin dengan baju pengantin kalau perut begini.

(Gambar Sekadar Hiasan)

Isteri lain lah memang orang tahu dia mengandung. Buatnya orang cakap siapa yang mengandung? Laki atau bini? Malu lah aku. Hahaha.

Siap hendak booking gambar lagi. Pelamin itu sudahlah dia hendak book sahaja tapi ok lah sebab adik dia kata guna pelamin dia.

Selalu aku dengar bini orang lain yang mengidam pelik2, ini bini aku pula yang kena. Makin hari makin hendak dekat raya cina, baju sudah book.

Segannya aku. Sudahlah semua orang pakat support isteri aku mengidam hendak naik pelamin.

(Gambar Sekadar Hiasan)

Masa pergi fitting baju, bridal terpaksa tetas baju aku sebab tidak muat di perut. Aku tidak adalah buncit sangat tapi boleh lah tahan. Perlukan sokongan moral sahaja aku rasa.

Kalau budak2 kilang aku tahu tentang hal ini. Mahu kena bahan 2 hingga tiga tahun.

(Gambar Sekadar Hiasan)

Apa pendapat anda ?

Silakan SHARE. Semoga bermanfaat..

Sumber : KRT / Dikemaskini Oleh Berita Kopak