Disangkakan Pemuzik Jalanan Biasa, TAK SANGKA Aksinya Memukau Ramai Penonton

Disangkakan Pemuzik Jalanan Biasa, TAK SANGKA Aksinya Memukau Ramai Penonton. Tonton VIDEO Penuh Di Bawah !!

Bermain drum bukan sahaja memerlukan bakat tetapi juga memerlukan latihan yang kerap. Membuat bunyi yang berirama memerlukan fokus dan imaginasi yang cukup tinggi.

Terjemahan Oleh BeritaKopak.org / Sila LIKE Facebook Beritakopak untuk Cerita Dan Berita Menarik!

Tapi pemuzik jalanan ini bukan sahaja dapat memainkan drum dengan baik tetapi melakukannya dengan cara yang sungguh luar biasa!

Pemuzik jalanan ini memainkan drum dengan cara ‘jugling’ sehingga menghasilkan irama yang unik.

Video ini dirakam dari sebatang jalan di Sepanyol. Lelaki ini menunjukkan kemahiran bermain drum dengan cara jugling sambil melemparkan kayu pemukul drum dari jauh.

Dengan penuh kemahiran dan keyakinan, dia memukul drum dan juga membaling pemukul drum di udara sambil mengikuti rentak dengan pedal dan cymbal. Dia melakukannya mengikut irama dan tempo sehingga menghasilkan muzik yang membuatkan ramai orang bertepuk tangan.

Perkara ini bukan sahaja memerlukan bakat dan kreativiti yang tinggi tetapi juga memerlukan keyakinan yang tinggi apalagi bermain di depan ramai orang. Di samping itu juga ianya memerlukan latihan yang keras dan berpanjangan.

Penampilannya yang luar biasa begitu menarik perhatian banyak orang dan dia mengakhiri persembahannya dengan melemparkan pemukul drum ke udara dan mendapat tepuk tangan yang meriah dari penonton.

Tonton VIDEO penuh di bawah :

Silakan SHARE…

Sumber : Youtube.com / Terjemahan Oleh Berita Kopak