Dia Men0long Kanak-Kanak Ini yang Kekurangan Duit Ketika Mahu Membeli Aiskrim

Tetapi kanak-Kanak Ini Memberi Bal4san Yang Tidak Disangka-Sangka !

Di dalam dunia ini kita selalu melihat atau mendengar kisah yang mengh4rukan tetapi berinspirasi. Bagaimana seseorang yang bersikap baik kepada orang lain mendapat bal4san yang tidak disangkanya.

Kisah seperti itu menunjukkan contoh yang di dunia yang penuh kemodenan ini masih ada lagi di manusia yang mempunyai hati yang baik. Saban hari kita mendengar tentang berita-berita yang menak0tkan tetapi dalam masa yang sama kita harus ingat ada lagi orang yang mempunyai hati yang pemurah.

Kejadian menarik ini datangnya dari seorang remaja Travis Sattler yang bekerja di sebuah restoran Freddy’s Fr0zen Custard & Steakburgers. Travis bekerja di bahagian cashier restoran itu. Kerana cuaca begitu panas, datanglah seorang kanak-kanak ke tempatnya untuk membeli aiskrim.

“ Saya mahu membeli aiskrim perisa oreo ” kata kanak-kanak itu.

Tetapi ketika Travis memberitahu kepada kanak-kanak itu harganya, kelihatan kanak-kanak itu seperti menunjukkan re4ksi yang mencur1gakan. Dia seperti mencari-cari duitnya yang tidak cukup.

Melihat kanak-kanak yang seperti pan1j itu, Travis bertanya kenapa dan kanak-kanak itu mengaku bahawa duitnya kurang 2 dollar.

Sambil tersenyum manis, Travis mengeluarkan kad kredit dari dompetnya untuk membayar harga aiskrim kanak-kanak itu.

“ Disebabkan duit kamu tidak cukup, saya akan menambahnya ! ” kata Travis sambil men‘swap’ kad kreditnya.

Dan kanak-kanak itu menerima aiskrim dengan gembira dan kembali ke tempat duduknya.

Tidak lama kemudian kanak-kanak itu kembali ke Counter dan memberi Travis sebuah kertas dan duit 100 dollar di dalamnya.

Isi kertas itu tertulis :

Terima kasih buat kebaikan anda kerana sanggup menolong saya membayar duit yang kurang. Dunia ini perlu ramai orang seperti anda 🙂

Membaca surat dari anak itu Travis pun merasa sangat terh4ru. “ Sejak membaca surat itu saya tersenyum seharian. Dan rasanya ingin membuat lebih banyak kebaikan ! ”

Dari kisah ini mengajarkan kepada kita bahawa kita perlu selalu berbuat kebaikan, di manapun, bila masa pun, dan dengan siapa pun. Percayalah Tuhan kita adalah Tuhan yang maha melihat, dan setiap kebaikan dibalas kebaikan !

Tonton VIDEO penuh di bawah :

Terima Kasih Kerana Membaca.

Silakan Berkongsi KisahMenarik Ini Dan Semoga Bermanfaat

Disediakan Dan Disusun Oleh Berita K0pak

Sumber : St0ry / Y0utube