Subhanallah.. Pemuda Berwajah ‘KOREA’ Ini Memilih Jalan Terakhir Yang Paling Mulia Di Sisi Allah..

Masih ingatkah anda dengan seorang pemuda berwajah tampan dan kacak ini sempat menjadi viral di media sosial. Dia adalah Abu Khurayra (Hurairah) pemuda berumur 19 tahun berasal dari kazazkhtan yang bergabung dengan pasukan mujahidin Jaish Muhajirin Wal Anshar untuk membela warga Syria.

Seperti yg di lihat wajah nya seperti wajah anggota boyband Korea. Seandaikan lelaki ini tinggal di korea mungkin sudah menjadi artis atau model terkenal kerana wajahnya yang sangat tampan.

Artikel ini diterjemah dan diolah oleh Berita Kopak

Tetapi pemuda ini lebih memilih jalan yang paling mulia untuk pengakhiran umurnya pada tahun 2015 yang lalu di mana ALLAH telah menjemput pemuda ini bersama dengan ribuan syaahid (Insya allah) dalam pertempuran di Syria.

Pemuda tampan ini seorang yang sangat ceria bagaikan tidak ada beban ataupun rasa takut bahawa dia boleh ‘pergi’ pada bila – bila masa sahaja ketika bertempur di medan perang.

Mujahidin lainnya selalu bergurau dengan pemuda tampan ini dengan panggilan ” Budak padang rumput (budak kampung)” tetapi pemuda ini tidak pernah mengambil hati malah dia bertambah ceria dan senang hati.

Semoga semangat pemuda ini terus menular kepada pemuda pemuda muslim yang lainnya dalam membela agama. Damailah wahai syuhada kami di sana.

Silakan Share. Semoga bermanfaat.

Sumber : Mujahidahpembelaislam by Berita Kopak