Rendam Kaki Anda Di Dalam Campuran Cuka Dan Air Suam Dan Amalkannya 30 Minit Sehari, Ini MANFAATNYA Yang Ramai TAK TAHU !!

Dalam kehidupan ini, kita selalu menggunakan bahan-bahan yang kita tidak tahu kadang-kadang bahan itu mempunyai kelebihan yang tidk kita sangka. Contohnya seperti salah satu bahan masakan yang dinamakan cuka ini.

Cuka biasa digunakan dalam masakan atau permakanan. Tetapi tahukah anda selain daripada itu, cuka juga sangat berguna untuk kesihatan dan kecantikan.

Caranya mudah sahaja, hanya mencampurkan cuka ke dalam bekas yang berisi air suam, kemudian rendam kaki anda selama setengah jam. Anda akan rasa sendiri perbezaannya.

Cara ini akan memberi anda manfaat seperti di bawah :

1) Tidur akan nyenyak

Korang rendam kaki korang selama setengah jam dalam air cuka okay! Cara ini akan membuatkan urat sar4f kaki korang lebih rileks dan pasti akan membuatkan tidur jadi lebih lena.

2) Kelelahan akan hilang

Tahukah anda cuka putih dapat melancarkan peredaran dar4h dan sekaligus membantu tubuh korang yang lel4h itu. Ia membantu tubuh yang lel4h agar peredaran oksigen akan lebih lancar dan ia akan membuatkan tubuh korang jadi lebih ringan.

3) Membu4ng t0ks1n dalam tubuh

Korang tahu tak bahagian kuku ada banyak z0n refleks1 yang cukup hebat tau, cuka tu boleh menemb0si kulit kaki dan akan meningkatkan aliran dar4h, tingkatkan fungsi 0rgan tubuh, bu4ng segala kot0ran dan juga akan membantu pengendalian bermacam peny4kit kr0nik tau !

4) Akan melembabkan kulit

Kalau kulit kaki korang kering dan pec4h –pec4h akan terawat sekiranya kaki korang berendam dalam air cuka setiap hari selama 1 minggu

5) Mencegah kelainan kuku

Cuba rendam selama 30 minit sehari dan ia akan menceg4h peny4kit kuku korang.

Silakan SHARE. Semoga bermanfaat..

Disediakan Dan Disusun oleh Berita Kopak

Sumber : Gegar.my