Perkongsian Norman Hakim, Memey Suhaiza, Abby Abadi Dengan Ustaz Ebit Lew Buat Ramai Yang Sebak Dan Menangis !!

Perkongsian Norman Hakim, Memey Suhaiza, Abby Abadi Dengan Ustaz Ebit Lew Buat Ramai Yang Sebak Dan Menangis !!

Sebak hari ini apabila menonton video yang dimuatnaik oleh penceramah dan pakar motivasi terkenal, Ustaz Ebit Lew di akaun instagram dan Facebooknya.

Ustaz Ebit berkongsi video perkongsian keluarga sunnah bersama pelakon Norman Hakim, Memey Suhaiza, Abby Abadi dan suaminya, Faizal Zakaria.

Perkongsian ahli keluarga ini membuatkan ramai yang sebak dan mengalirkan air mata.

Jom baca perkongsian daripada Ustaz Ebit dan tonton video di bawah.

” Sebak sangat dapat berkongsi dalam keluargasunnah sepanjang hari ini. Ramai yang menangis. Dapat berbual sekejap waktu rehat tengah hari dengan keluarga yang sangat baik ini @abby_abadi112 @jaiezzany @normanhakim_786 @memeysuhaiza…. “

” Walau semua orang hebat semuanya penuh rendah diri. Terkesan dengan akhlak dan budi bahasa keluarga ini.. Bila melihat anaknya muda-muda dah hafal Al-Quran dan betapa bahagianya keluarga ini walau melalui ujian.. “

” Subhanallah.. hari ini saya cemburu… Sepanjang hari tangisan mereka buat saya rasa seperti sebuah keluarga dalam keluarga sunnah hari ini…. “

” Dengar bagaimana sifat dan didikan solat dan Al-Quran di rumah bersama anak-anak dari kecil.. marilah kita semua hidupkan rumah kita dengan amalan Talim.. “

” Dengar bagaimana abby abadi menasihati dan ajak memey mula bertudung dan menutup aurat serta hadir program keluarga sunnah ini.. “

” Subhanallah. mereka saling berpelukan dan tengok tangan mereka sentiasa memberi semangat. Ya Allah.. subhanallah.. tiadalah semua itu hanya kerana Allah.. “

” Itulah kekuatan paling kuat. Dengar memey cerita bagaimana Norman Hakim sangat jaga solat fardhu dan tak tinggal solat tahajud dan dhuha.. Allahuakbar.. “

” Mereka ingin join dakwah dan bersama membntu anak dijalanan. Tak tertulis disini terlalu banyak perkongsian bersama semua peserta hari ini.. “

 

View this post on Instagram

 

Sebak sangat dapat berkongsi dalam keluargasunnah sepanjang hari ini. Ramai yang menangis. Dapat berbual sekejap waktu rehat tengah hari dengan keluarga yang sangat baik ini @abby_abadi112 @jaiezzany @normanhakim_786 @memeysuhaiza….walau semua orang hebat semuanya penuh rendah diri. Terkesan dengan akhlak dan budi bahasa keluarga ini.. Bila melihat anaknya muda-muda dah hafal Al-Quran dan betapa bahagianya keluarga ini walau melalui ujian. Subhanallah..hari ini saya cemburu…Sepanjang hari tangisan mereka buat saya rasa seperti sebuah keluarga dalam keluargasunnah hari ini….dengar bagaimana sifat dan didikan solat dan Al-Quran di rumah bersama anak-anak dari kecil..marilah kita semua hidupkan rumah kita dengan amalan Talim.Dengar bagaimana abby abadi menasihati dan ajak memey mula bertudung dan menutup aurat serta hadir program keluargasunnah ini. Subhanallah.mereka saling berpelukan dan tengok tangan mereka sentiasa memberi semangat. Ya Allah..subhanallah..tiadalah semua itu hanya kerana Allah. Itulah kekuatan paling kuat. Dengar memey cerita bagaimana normanhakim sangat jaga solat fardhu dan tak tinggal solat tahajud dan dhuha..Allahuakbar..mereka ingin join dakwah dan bersama membntu anak dijalanan. Tak tertulis disini terlalu banyak perkongsian bersama semua peserta hari ini..-ebitlew @keluargasunnah

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

” Cuba dengar kekuatan seorang isteri.. Allahuakbar.. Allahuakbar.. rupanya di sebalik kejayaan seseorang itu ialah seorang isteri. Seorang ibu.. nak nangis rindu mak rasa.. “

” Subhanallah @abby_abadi112… tahniah.. wahai isteri galakkanlah suami solat berjemaah dan dekat pada Allah.. “

” Wahai suami pimpinlah isteri dan anak-anak solat. Itulah kunci bahagia dalam hidup jaga solat.. “

” Sebak bila @normanhakim_786 kata walau demam dah seminggu dia makan macam-macam supaya kuat dan dapat hadir.. dari masuk dewan rasa sebak dan ingin mendapat sesuatu untuk perbaiki diri.. ”

” Begitu juga @memeysuhaiza… @abby_abadi112 hari ini hari air mata..ya Allah tuhanku.. saya doakan keluarga ini dan semua peserta keluarga sunnah hari ini bahagia sampai syurga dan anak soleh solehah.. ”

 

View this post on Instagram

 

Sebak sangat dapat berkongsi dalam keluargasunnah sepanjang hari ini. Ramai yang menangis. Dapat berbual sekejap waktu rehat tengah hari dengan keluarga yang sangat baik ini @abby_abadi112 @jaiezzany @normanhakim_786 @memeysuhaiza….walau semua orang hebat semuanya penuh rendah diri. Terkesan dengan akhlak dan budi bahasa keluarga ini.. Bila melihat anaknya muda-muda dah hafal Al-Quran dan betapa bahagianya keluarga ini walau melalui ujian. Subhanallah..hari ini saya cemburu…Sepanjang hari tangisan mereka buat saya rasa seperti sebuah keluarga dalam keluargasunnah hari ini….dengar bagaimana sifat dan didikan solat dan Al-Quran di rumah bersama anak-anak dari kecil..marilah kita semua hidupkan rumah kita dengan amalan Talim.Dengar bagaimana abby abadi menasihati dan ajak memey mula bertudung dan menutup aurat serta hadir program keluargasunnah ini. Subhanallah.mereka saling berpelukan dan tengok tangan mereka sentiasa memberi semangat. Ya Allah..subhanallah..tiadalah semua itu hanya kerana Allah. Itulah kekuatan paling kuat. Dengar memey cerita bagaimana normanhakim sangat jaga solat fardhu dan tak tinggal solat tahajud dan dhuha..Allahuakbar..mereka ingin join dakwah dan bersama membntu anak dijalanan. Tak tertulis disini terlalu banyak perkongsian bersama semua peserta hari ini..-ebitlew @keluargasunnah

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Rata-rata netizen meluahkan rasa sebak dan menangis menonton video ini. Mereka turut sama mendoakan keluarga ini. Antara komen-komen netizen :

” Salah satu keluarga yg sgt sy cemburu…bersatu tanpa dendam dan amarah..begitu redha hati seorg isteri..ya allah ,jadikan kami seperti mereka ..begitu kuat dan tabah..tahniah kak abby ,abgbnorman dan seluarga2.. “

” Apabila telah menemui sakinah mawaddah rahmah… semoga Allah menjaga mereka semua aamiin … dan mengurniakan jugak buat kita semua aamiin aamiin aamiin … tak berguna harta menggunung apa jua kalau dalam hati tiada kebahagiaan.. “

” SubhanaAllah…semoga Allah trs menjaga keharmonian keluarga mereka…Aamiin.. “

” Subhanallah… Alhamdulillah… Allahuakbar… Sy mengikuti perkembangan mereka, keluarga yg sgt bahagia, dikurniakan anak yg soleh solehah, cantik, baik budi pekerti… Syukur teramat2 syukur…berharap juga agar satu hari dpt mendidik anak2 spt norman dan abby.. “

” Masha allah..semoga allah taala sentiasa beri keberkatan dan keimanan dan terima segala amalan mereka.. “

” Yang baik itu dari Allah, dan buruk dari kite sendri.. Alhamdulilah.. Dan DIA berikan kebaikan hati terlebih dahulu Pada kak Abby.. Dari redha dia, semua jdi baik.. Anak2 baik.. Norman dn Memey pun baik.. alhmdulilah… Cuba Kalau abby xredha dn xterima, belum tentu keadaan keluarga jadi terbaik mcm ni.. Sesungguhnye yg mengerakkan hati kite adalah Allah, dan anak2 sumber kekuatan seorg ibu dan isteri.. Alhambulilah.. Teruskan istiqomah, dalam kekeluargaan kerana Allah.. “

Boleh tonton video penuh di bawah :

Sebak perkongsian Bersama peserta pasangan Norman Hakim & Memey dan Abby Abadi & Jaiezzany, Danish dan Marissa dalam keluarga sunnah -Ebit Lew

Posted by Ebit Lew on Friday, September 28, 2018

Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmahnya. Allah tidak akan uji di luar kemampuan hambaNya. Subhanallah, semoga keluarga ini dirahmati dan dilindungi Allah. Terima kasih Ustaz Ebit Lew atas perkongsian ini.

Sumber : IG / FB Ustaz Ebit Lew by Berita Kopak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *