Wowww.. Merdu Pulak Suara Dato’ Aliff Syukri Bila Nyanyi Lagu Nasyid. Memang Terbaik Lah. Baru Tak Kena Kecam !!

Wowww.. Merdu Pulak Suara Dato’ Aliff Syukri Bila Nyanyi Lagu Nasyid. Memang Terbaik Lah. Baru Tak Kena Kecam !!

Semua sedia maklum lagu Bobo Di Mana nyanyian asal Dato’ Aliff Syukri yang berkoloborasi dengan Nur Sajat dan Lucinta Luna dari Indonesia menerima kecaman hebat kerana tariannya yang dikatakan tidak senonoh dan agak keterlaluan.

Lagu Bobo Di Mana ini juga turut mendapat perhatian daripada pendakwah seperti Pencetus Ummah (PU) Amin. PU Amin menegur Dato’ Aliff Syukri di akaun instagramnya.

Semalam kecoh apabila Dato’ Aliff Syukri memuatnaik video mencabar PU Amin untuk menviralkan lagu nasyid yang akan dinyanyikannya sebagaimana PU Amin menviralkan teguran lagu Bobo Di Mana di instagram miliknya.

Yang terbaru, Dato’ Aliff memuatnaik video sedang merakam lagu nasyid dalam studio. Turut ada di situ adalah komposer dan guru vokal, Hafiz Hamidun.

Suara Dato’ Aliff kedengaran sangat sesuai dan merdu menyanyikan lagu nasyid ini. Lirik lagu pula sangat menyentuh hati. Rata-rata netizen memuji usaha Dato’ Aliff menyanyikan lagu berbentuk dakwah.

Hafiz Hamidun memujuk Dato’ Aliff supaya tidak bersedih, ‘just happy2 ‘ dan jangan benci membenci. Dato’ Aliff berharap dia tidak lagi dikecam dan lagu ini diterima oleh semua.


Jom tonton video penuh di bawah :

” Mcm mana sedap tak?? Doakan yg baik2.. rabu ni reles di youtube sy beserta muzik vedio ….. “

” Komposer dan guru vokal @hafizhamidun harap berikan suport bukan mengecam sy berusaha bawa lagu ni dgn baik.. tag kawan korang yg suka nasyid.. “

” Kalau korang nak tngok mana proses nak buat lagu nasyid ni…. blh buka youtube sy …blh tngok youtube Tv Terlajak Laris sy dah psoting yaaa.. “

” Tpi nak tngok kena subscribes ye dulu baru boleh tngok.. sbb vedio tu lebih 10mnit di ig seminit jeerr soo korang boleh belajar cara masa yg betul.. “

 

View this post on Instagram

 

mcm mana sedap tak?? . . doakan yg baik2..rabu ni reles di youtube sy beserta muzik vedio ….. komposer dan guru vokal @hafizhamidun harap berikan suport bukan mengecam sy berusaha bawa lagu ni dgn baik.. tag kawan korang yg suka nasyid.. . . kalau korang nak tngok mana proses nak buat lagu nasyid ni…. blh buka youtube sy …blh tngok youtube Tv Terlajak Laris sy dah psoting yaaa..tpi nak tngok kena subscribes ye dulu baru boleh tngok.. sbb vedio tu lebih 10mnit di ig seminit jeerr soo korang boleh belajar cara masa yg betul.. #jakarta #indonesia #bandung #cook #chef #gendut #banjar #food #jawabarat #letscook #mylifestye #ohabangkosmetik #luxurylifestyle #healthylifestyle #deco #bisnesman #beauty #malaysia #aceh #welovejakarta #mensfashion #youtube #tv #terlajaklaris

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Rata-rata netizen menyukai lagu nasyid yang dinyanyikan oleh Dato’ Aliff Syukri ini. Antara komen-komen netizen :

” Ni le baguihh dato… nyanyi genre mcm nasyid ni.. good job.. “

” Wahh lagu ni sesuai dgn suara dato. sedapp dengar hihi.. “

” Sedap halwa telinga dgr lagu dato ni . sy rasa versi nasyid sesuai dgn dato. mukin dato dgn isteri boleh bawa lg nasyid . mana tahu dpt like luar jangkaan klo datok bergabung dgn isteri . taniah datok .. “

” Lagu mcm nilah sedap . Teruskan dato. Bawak unsur dakwah dalam ni. Alhamdulillah.. “

” Suara dato tetibe sedap nyanyi lagu nih… btw ape tjuk die… baik dato nyanyi lagu nie drpd lagu bobo di mana.. “

” Lagu mcm ni mmg sesuai utk Dato, lebih sedap didengar dgn lirik lagu yg menyentuh hati, syabas dan tahniah, keep it up.. “

” Datuk saya harap datuk buat lagu ni bukan nak glamor semata2.. biarlah niat datuk untuk berdakwah.. dan bukan untuk cabar mencabar pu amin or any ustad.. saya harap sgt niat datuk baik2 saja..amin semoga dpermudahkan.. “

Terbaik lah Dato’ Aliff. Admin bagi 10 bintang. Suara Dato’ Aliff tiba-tiba jadi merdu nyanyi lagu nasyid ini. Betul tak ? Apa pendapat anda ?

Sumber : IG Dato’ Aliff Syukri by Berita Kopak