Dato’ Aliff Syukri Mengamuk Dan Cabar PU Amin. TAK SANGKA Ini Sebabnya !!

Dato’ Aliff Syukri Mengamuk Dan Cabar PU Amin. TAK SANGKA Ini Sebabnya !!

Semalam kecoh apabila Pencetus Ummah Amin atau lebih dikenali dengan panggilan PU Amin, memuatnaik posting di instagramnya mengenai kejadian ribut yang berlaku di negeri Perlis dan beberapa negeri yang lain.

Menurut PU Amin, kebetulan semasa berlakunya ribut itu adalah pada hari yang sama pelancaran video terbaru lagu Bobo Di Mana nyanyian asal usahawan kosmetik terkenal, Dato’ Aliff Syukri yang berkoloborasi dengan Nur Sajat dan Lucinta Luna dari Indonesia.

Posting PU Amin menjadi kecoh sehingga menimbulkan perbalahan di kalangan netizen. Baca posting di bawah :

” Sesuatu dalam bentuk peringatan Tuhan mengingatkan.. ”

” Takut dengar cerita orang Perlis dan negeri-negeri lain pasal ribut 2-3 hari ini. Dorang ata macam nak kiamat, habis semua terbang.. “

” Kebetulan ribut melanda, hari yang sama video terbaru ‘BOBO Di Mana’ keluar.. “

” Jaga-jaga Allah tak akan redha dengan MAKSIAT.. “

 

View this post on Instagram

 

Sesuatu dalam bentuk peringatan Tuhan mengingatkan .

A post shared by PU Amin (@pencetusummah_amin) on

Yang terbaru, menerusi akaun instagram, Dato’ Aliff Syukri memuatnaik video meluahkan perasan yang dirinya sering dikutuk dan dikecam netizen. Dato’ Aliff juga mempersoalkan adakah kerja pendakwah atau PU ini hanya untuk mengutuk dan mengecamnya.

Dato’ Aliff juga mengatakan mungkin orang yang mengutuknya tiada kerja dan inginkan publisiti murahan. Beliau turut mempersoalkan kenapa lagu Bobo Di Mana versi Muhasabah oleh PU Azman tidak viral walaupun ianya versi dakwah.

Sedangkan video asalnya bersama Nur Sajat dan Lucinta Luna yang dikatakan agak keterlaluan dan tidak sopan itu memperolehi banyak tontonan. Apa yang netizen inginkan sebenarnya ?

Apa yang mengejutkan, Dato’ Aliff turut mencabar Pencetus Ummah Amin untuk muatnaik lagu nasyid yang akan dirakamnya nanti. Ini disebabkan posting yang dimuatnaik oleh PU Amin sebelum ini.

Menurut Dato’ Aliff, pada awalnya beliau tidak mahu merekodkan lagu nasyid itu. Tetapi setelah dicabar oleh PU Amin, Dato’ Aliff membuat keputusan untuk menyanyikan lagu nasyid atau lagu berbentuk agama dan berharap PU Amin akan memviralkan lagu itu.

Tonton video penuh di bawah :

” Yang sibuk kutuk2 tu jgn lupa tgk lagi bobo versi dakwah pu azman … yg bobo versi haram ni smapai 8 juta orang tgk yg versi dakwah kenapa x ramai tengok…. “

” Naikkan lagu tu support lagu dakwah…. yg haram pandai pula korang komen… kenapa x up video bobo versi dakwah kat ig korang….. “

” Lepas sy cabar diri saya buat lagu masyid.. kalau lagu nasyid view x sampai 8 juta korang siap yee….. pandai sangat kan nak kutuk2……. ”

” Ya saya pendosa, haram dilaknat Allah… tapi apa kata kita sama2 share isu kemungkaran lain banyak lagi di malaysia ni kes buang anak merata, rasuah, maksiat, ustaz rogol pelajar tahfiz, atuk rogol cucu… “

” Kenapa x ada sesiapa nak up citer tu… kee sbb mereka x glamer ? “

” Ingat ya x tgk nasyid saya smaa mcm view bobo siap korang… jgn pandai taip je tapi x sama2 buat….. “

 

View this post on Instagram

 

yang sibuk kutuk2 tu jgn lupa tgk lagi bobo versi dakwah pu azman …yg bobo versi haram ni smapai 8 juta orang tgk yg versi dakwah kenapa x ramai tengok….naikkan lagu tu support lagu dakwah….yg haram pandai pula korang komen…kenapa x up video bobo versi dakwah kat ig korang…..lepas sy cabar diri saya buat lagu masyid.. kalau lagu nasyid view x sampai 8 juta korang siap yee…..pandai sangat kan nak kutuk2……. . . Ya saya pendosa,haram dilaknat Allah…tapi apa kata kita sama2 share isu kemungkaran lain banyak lagi di malaysia ni kes buang anak merata,rasuah,maksiat,ustaz rogol pelajar tahfiz,atuk rogol cucu…kenapa x ada sesiapa nak up citer tu…kee sbb mereka x glamer? Ingat ya x tgk nasyid saya smaa mcm view bobo siap korang…jgn pandai taip je tapi x sama2 buat…..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Antara komen-komen netizen :

” Kesian PU Amin.. Dato kerna PU Amin tu berdakwa bukannya menghina.. Dato kena ingat org sekeliling dan masyarakat sygkan dato. Jangan sampai Allah SWT tarik satu persatu nikmat yg Allah berikan pada Dato.. Kenapa Dato sangat tertekan pada nasihat PU Amin? sbb di dada Dato masih mempunyai iman.. Kalau tak terkesan, tu yg bahaya.. “

” Saya lg suke dato aliff yg dlu. Tp skrg ni org tk suke sebab dato berganding dengan org yg salah. Bila ada yg tegur nasihat terima lah dengan lapang dada, hati terbuka. Lgpun zaman skrg ni zaman yg dasyat sosial dia. Terlalu byk org kita mudah terpengaruh. Kita ada anak2. Jadila contoh untuk anak2. Nak glemor boleh tp berpada lah. Apa yang kita buat anak2 tengok. Fikir la kedepan. Ramai tk sokong sebab berganding dgn pondan2. Dato aliff ingatlah ,kita diakhir zaman ni syukur la masih ada yg menegur. Sedangkan tnpa kita sedar, ramai org baik2,ulamak2, Allah dah jemput dulu. Nanti bila dah tkde yg menegur kita akan terus lalai dgn dunia kita. Jgn Marah2. Sabar dan berlapang dada.. “

” PU tu semua nasihat bukannya kutuk, mindset tu boleh tak tukar jangan fikir negatif je, cuba ambil positifnya dyorang tu sedaya upaya mengelakkan benda benda yang haram ni berleluasa, boleh berhibur tapi ada batasnya, tak boleh pikir ke?? Kalau nyanyi nasyid sekalipun takde guna kalau semata mata nak tunjukkan dato tu tak bersalah, jaga reputasi dato, pu tu bertanggungjawab sebagai pendakwah nak memotivasikan semua orang sebab nanti bila dyorang tengah jalan atas titian sirat tiba tiba kena tarik masuk neraka sebab apa? Sebab dyorang tak tegur dan tak ambil tindakan untuk membendung perkara negatif berleluasa. Can you understand? Saya doakan yang terbaik lah untuk dato, ambil yang jernih buang yang keruh, fikir yang baik bukan fikir negatif, ini satu teguran bukan kutukan, maafkan saya kalau dato terasa. Terima kasih.. “

” Kesian lah kat isteri n anak2 dato….kalau dato stress kne kecam…apa plak perasaan anak2 dato..terkinjaa2 tgk bapaknya….aduiii…kasihan lah..ank2 ….maaf yer dato.. “

” Nak nyanyi boleh dato, tp jd normal..bwt yg normal..mcm penyanyi lain. Video klip mcm video lucah si sajat n luna tu. Dari awal netizen dah tegur dato. Dato bwt juga..sbenarnya itu pilihan dato, dan penerimaan oleh netizen pun dato kene trima. Benda xelok netizen kata la xelok abb diorg peminat dato..syg dato. Mereka syg sbb tu mereka xnk dato terjebak dgn benda2 xbaik. Cuba la renung2kan.. dato sebenarnya ego..xleh terima teguran. Berani bwt berani tanggung lah.. “

” Klau x nak org kecam org kutuk jgn asik buat hal, diam je buat kerje baik2 jgn nak itu ini show lg kt media sosial mesti la org kecam klau benda x bgus di hati dan mata org’ klau berbuat baik xde org kutuk justru org sokong dato… And perangai sebagai dato jgn la over sngat mcm pmpuan jaga diri dh lembut di buat2 lagi siapa yg suka..anak istri yg malu.. “

Bagi admin, apa yang baik orang tegur, kita ambil sebagai panduan dan pengajaran. Yang mana tidak baik, kita buang jauh-jauh. Orang tegur mungkin sebab mereka sayangkan kita. Apa-apa pun semoga hubungan Dato’ Aliff dan PU Amin baik-baik sahaja.

Sumber : IG Dato’ Aliff Syukri by Berita Kopak