“Pergilah Sayangku, Damailah Kau Di Sana. Aku Sentiasa Menyayangi Kamu Di Setiap Degup Jantungku Siang Dan Malam .”- Kisah Penuh Mengharukan antara Pemuda Ini Dan Anjingnya…

“Pergilah Sayangku, Damailah Kau Di Sana. Aku Sentiasa Menyayangi Kamu Di Setiap Degup Jantungku Siang Dan Malam .”- Tangisan Terakhir Pemuda Ini Untuk ‘Saudara’nya…

KESETIAAN seekor anjing sememangnya tidak perlu diragukan lagi. Kita selalu mendengar kisah anjing yang kehilangan tuan, meratapi kehilangan tuannya selama beberapa lama. Kerana anjing adalah haiwan yang sangat penyayang dan setia pada temannya. Dan kita jarang pula mendengar kisah manusia yang kehilangan anjing kesayangannya seperti kisah yang berikut ini.

Seorang pemuda di Filipina melalui akaun Facebooknya Merv Tolentino Dumanat selalu memuatnaik kisah dan aktiviti hidupnya bersama anjing kesayangannya yang bernama Shadow. Dia sudah menggangap Shadow seperti saudaranya dan menyayanginya seperti dia menyayangi orang-orang yang rapat dengannya.

Dia sudah mengganggap Shadow seperti saudaranya


Gambar : Facebook Merv Tolentino Dumanat

Kita jarang sekali melihat orang yang begitu penyayang kepada anjingnya seperti pemuda ini yang setiap masa memuatnaik video dan gambar bersama anjing kesayangannya.

Suatu saat yang mengharukan tiba bila anjingnya yang bernama Shadow itu telah pergi buat selamanya kerana menderita Immune Mediated. Sebelum itu melalui akaun Facebooknya, pemuda ini kerap memuaik status Shadow yang berulang kali mendapatkan rawatan di hospital haiwan dan berjumpa doktor.

Sebelum itu Shadow berulang kali mendapatkan rawatan dan berjumpa doktor


Gambar : Facebook Merv Tolentino Dumanat

Akhirnya perpisahan tidak dapat dielakkan dan dia telah memuatnaik coretan hatinya dan video di Facebooknya yang membuatkan ramai netizen yang menitiskan airmata dan terharu.

Status Merv Tolentino Di Facebooknya yang mendapat ramai simpati dari netizen ( Baca terjemahannya di bawah )


Gambar : Facebook Merv Tolentino Dumanat

Terjemahan

“Aku Sentiasa Menyayangi Kamu di Setiap degup jantungku siang dan malam .”

Hati kita mempunyai bahagian yang berbeza untuk berfungsi atau mengalahkan dengan baik setiap hari seperti yang dijangkakan. Kita mempunyai keluarga, kawan, cinta dan perkara-perkara indah lain di dunia ini. aku telah kehilangan sebahagian dari hatiku, ya ia masih berdegup seperti biasanya tetapi ianya tidak akan sama lagi. Sebahagian hatiku adalah Shadow dan tiada siapa yang boleh menggantikan ruangnya di hatiku.

Salah satu perkara paling sukar dilakukan ialah mengucapkan selamat tinggal. Aku kehilangan sahabat, anak, sahabat untuk berjalan-jalan dan segala-galanya. Sukar untuk bergerak apabila setiap bahagian dan semua yang anda lihat di rumah, telefon dan lain-lain adalah mengenai dia. Aku harap aku dapat melakukan sesuatu untuk meringankan kesakitan.

Terima kasih kepada semua yang mengikuti Journey and Travels kami. Kami sepatutnya meraikan ulang tahun keenamnya pada November ini. Aku tidak tahu bagaimana aku akan merayakan Krismas dan Tahun Baru tanpa dia. Bagi pihak keluargaku, kami berterima kasih atas semua doa dan sokongan kepada Shadow.

 Shadowku sayang, ianya sukar tapi Daddy cuba menjadi baik-baik saja. aku tahu kamu tidak mahu melihatku dalam kesakitan. Kamu kini boleh lari sebebas-bebasnya. Tiada lagi kesakitan, suntikan dan ubat-ubatan.

“Serasa sangat singkat rasanya masanya bersama kami, dan dia menghabiskan sebahagian besar hidupnya menunggu kita untuk pulang ke rumah setiap hari.”

“AKU SENANTIASA MENYAYANGI KAMU SETIAP DEGUP JANTUNGKU, SIANG DAN MALAM”

(Terjemahan oleh Beritakopak.org)

Dia seolah tidak sanggup melepaskan ‘saudara’nya ini pergi


Gambar : Facebook Merv Tolentino Dumanat

Tangisan terakhir dari seorang insan untuk saudaranya di masa sukar dan senang


Gambar : Facebook Merv Tolentino Dumanat

Pergilah dikau, damailah dikau di sana


Gambar : Facebook Merv Tolentino Dumanat

Bersemadinya makhluk peneman yang setia di waktu sukar dan senang


Gambar : Facebook Merv Tolentino Dumanat

Tonton VIDEO Perpisahan Yang Menyayat Hati Di Bawah Ini

Kredit Video : Gambar : Facebook Merv Tolentino Dumanat

Begitulah kisah yang memilukan perpisahan dua makhluk yang saling sayang menyayangi. Cuma kali ini kita melihat perpisahan terjadi antara manusia dan rakannya yang sudah dianggap seperti saudara-seekor anjing yang bernama Shadow. Damailah di sana wahai peneman setia hidup manusia, Kebaikanmu tetap kekal di hati manusia!

Sebuah Kisah Yang Penuh Inspirasi!

Terima Kasih Kerana Membaca Artikel Ini, Sila SHARE Untuk Kami Meneruskan Kisah-kisah Terbaik!

Sumber : Facebooknya Merv Tolentino Dumanat / Disediakan Oleh Beritakopak.org