” Ini bukannya saya punya ‘berbird ke, burung punai ke. Korang Jangan fikir otak kuning sangat. Saya bukannya b0gel.. “

” Ini bukannya saya punya ‘berbird ke, burung punai ke. Korang jangan fikir otak kuning sangat. Saya bukannya b0gel.. ” – Dato’ Aliff Syukri Bengang Gambarnya Dikecam Netizen !!

Usahawan kosmetik terkenal, Dato’ Seri Aliff Syukri kini sedang berada di Vietnam. Semalam akaun instagram Dato’ Aliff menjadi kecoh apabila Dato’ Aliff memuatnaik satu gambar yang seolah-olah menampakkan bentuk bahagian ‘berbird’nya.

Ramai yang meninggalkan komen yang negatif dan mengecam tindakan Dato’ Aliff memuatnaik gambar itu. Ada segelintir netizen meminta Dato’ Aliff untuk ‘delete’ gambar yang dikatakan menampakkan aib itu.

Baca posting Dato’ Aliff di bawah :

 

View this post on Instagram

 

ada rupa pelancong tak??

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Rata-rata netizen berbalah sesama sendiri di ruangan komen. Antara komen-komen netizen :

” Aigooo kecik… x yah tunjuk lar… kecik2 pon nanti sajat jelez dato ada bibird.. “

” Mata korg tu kt situ je.. Xde bnda lain nk pndang.. Hari2 nk wt dosa… Jga dosa sndri ckup laaaa.. kecik2 x nk mampus dh besar wt dosa memanjang… “

” Hahahaha.. sakailaaaaa.. aduu.. delete la gmbr klw x nk org pikir lain. tukar gmbr lain.. snng citer “

” Rakyat malaysia kan tlalu peka dgn setiap inci tubuh org… fikiran kotor jep xfhm ak yg tuh cpt jep nampaknya.. “

” Yang tkleh blah kan kat sini, yg komen bebird la apela tu an smua mkcik mkcik mmbawang, yg tua tua , apebnde la mkcik duk fokus kat stu je ke mkcik , aku bkn sblahkan dato sngat tapi kdg kdg lawak baca komen korang , boleh pulak prmpuan, mkcik2 duk komen komen mnde mnde cnggitu, ya tuhan gila bebird ke ? ape mkcik mkcik ni ? tkde maruah ke ? tk malu ke ngkau prmpuan brtudung, tup tup komen gmbar org, tk pakai spender ke, tajam sngat tew, ya tuhan, lawak sia! mkcik2 bwg moden ni. dia nk tajam ke, tk pakai spender ke, jls ke snyap dh la ngkau prmpuan, ni tak sbuk duk komen jgak, trhibur teruk aku ngn mkcik mkcik melayu ni hahhahahaha.. “

” Dato dah tau byk kecaman kat sini delete lah terus gmbr tu.. adoiii. Wlupun tu setakat seluar je. Ramai org otak kuning kat sini.. “

Yang terbaru menerusi akaun instagram, Dato’ Aliff Syukri memuatnaik video meluahkan rasa kecewa apabila dirinya dituduh sengaja menampakkan bahagian “berbird”. Dato” Aliff mengatakan beliau tidak perasan sehingga banyak komen yang masuk.

Dato’ Aliff juga memaklumkan ianya adalah tali seluar yang diletakkan di bahagian dalam seluar. Bukannya seperti yang disangkakan oleh netizen. Tali seluar itu yang ‘tajam’ yang mencucuk seluar itu seolah-olah menampakkan bentuk ‘aset’nya.

Dato’ Aliff juga menasihati netizen supaya tidak berfikiran ‘kuning’ dan beliau tidak dapat nak memuaskanhati  semua orang. Sampaikan netizen menghantar mesej peribadi kepada isterinya, Datin Seri Shahida dan juga ibunya, Bonda Rozita supaya meminta Dato’ Aliff ‘delete’ gambar tersebut.

Jom tonton video penuh di bawah :

” Boleh kena darah tnggi aku mcm ni nak puaskan hati smua org plzz laa ni ig sy.. “

” Tooo much makcik dan pakcik bawang… tak akanlah k*nek setajam itu ?? “

” Pelik lahh manusia suka cari salah org.. klau org lain pakai seluar jee tak ada pulak jadi issue.. kalau saya kecoh mcm apa dah.. “

Rata-rata netizen menyuruh Dato’ Aliff bersabar dan abaikan semua kata-kata negatif. Antara komen-komen netizen :

” Pedulikan org dato @aliffsyukriterlajaklaris . Manusia mmg mcm tu. Suka sgt cari salah org. Sampai dalam sluar pn g tgknya. Lg2 perempuan yg tgur. Lgsg xde prsaan malu.. “

” Malayu dan 18sx berpisah tiada dato.. bersabarla.. “

” Biar je lah org nak kata apa dato’… lama2 penat dorang senyap lah. Semoga dato’ terus maju dlm bisnes.. “

” Sabar laa yer dato, biasa laa dato kan jadi perhatian peminat, byk mata2 kt luar sana yg suka memerhati apa yg dato buat, harap dato byk bersabar abaikan kata2 org.. “

” biasa la tu dato. nama pun netizen. jgn pening2kan kepala. dri awal dato up gambar. dah boleh agak da. moga terus murah rezeki dato.. “

” sorry dato, sy kuar pg mne2 pakai mcm dato pakai tu jgk..nk puaskan sume org mmg penat dato. org negative mmg byk bunyi.. “

” dato ‘ lagi terkenal lagi dato ‘ akan gila nak puaskan hati org, teruskan kehidupan ke jalan allah seiring duniawi yg dato’ dh ada.. smoga hidayah itu milik kita semua.. “

Sumber : IG Dato’ Aliff Syukri by Berita Kopak