“Bola Dibawa Oleh Kak Ramlah… Di Hantar Kepada Kak Yati. Nasib baik Dihalau Keluar Oleh Kak Nab…”. Bila Mak-Mak Orang Main Bola, Dia Punya Pengulas Bukan Main…

“Bola Dibawa Oleh Kak Ramlah… Di Hantar Kepada Kak Yati. Nasib baik Dihalau Keluar Oleh Kak Nab…”. Bila Mak-Mak Orang Main Bola, Dia Punya Pengulas Bukan Main…

BIASANYA ibu-ibu orang jarang melakukan kerja-kerja berat dan permainan yang memerlukan stamina yang tinggi. Pada waktu petang, selalunya kita melihat kumpulan ibu orang akan melepak atau berkumpul untuk berborak atau melakukan kerja-kerja yang biasa dilakukan oleh surirumah seperti menjahit, menenun kain atau sebagainya.

Di sebuah Video yang dimuatnaik oleh pengguna Facebook yang bernama Mujiati, terlihat kumpulan ibu orang yang sedang rancak bermain bola di sebuah kampung. Mereka kelihatan begitu bersemangat menendang bola dan menggelecek bola. Mungkin aktiviti ini dapat enghilangkan penat lelah mereka seharian.

Video tersebut menarik perhatian ramai kerana jarang ibu-ibu orang yang berkain batik bermain bola seperti orang lelaki. Di tambah pula dengan alunan suara pengulas yang mengulas perlawanan tersebut seperti seorang pengulas profesional.

Aksi Ibu ini kelihatan seperti pemain terkenal dengan gaya menggelecek yang tersendiri

Semuanya kelihatan berkain batik dan begitu bersemangat menendang bola

Ibu berbaju puti ini adalah pemain yang paling menonjol, mungkin dia salah seorang bintang dalam pasukan

Aksi yang jarang dilihat. Tambah melucukan dengan pengulas yang benar-benar prosesianal

Ya, ada pepatah tangan yang membuai buaian, jangan di sangka tidak boleh menggoncang dunia. Begitulah jika mereka diberi peluang bermain bola. Aksi mereka sangat menghiburkan dan mencuit hati. Ianya juga memberi inspirasi kepada ibu-ibu lain supaya lebih aktif Ya!

Tonton VIDEO Penuh Di Bawah

Apa Pendapat Anda?

Silakan SHARE Untuk Cerita Dan Berita Menarik!

Sumber Video : Facebook Mujiati

Beritakopak.org