Lelaki Yang Terkena Arus Eletrik ini Pada Mulanya Dikatakan Hilang Nyawa, Dia Kembali ‘Hidup’ Selepas ‘Dikuburkan’ Dalam Lumpur…

Lelaki Yang Terkena Arus Eletrik ini Pada Mulanya Dikatakan Hilang Nyawa, Dia Kembali ‘Hidup’ Selepas ‘Dikuburkan’ Dalam Lumpur…

Sebuah Video yang dimuatnaik oleh pengguna Facebook Eris Riswandi yang menunjukkan seorag lelaki sedang ‘mengubur’kan seorang lelaki menjadi tular di media sosial di Indonesia beberapa waktu lalu.

Hasil carian di internet, dipetik dari detik.com lelaki itu yang bernama Susanto dari di Pontianak, Kalimantan Barat, terkena aliran eletrik semasa melakukan kerja-kerja mengimpal pada khemah kanopi. Penduduk yang melihat Susanto tidak sedarkan diri itu terus membawa Susanto ke kawasan berumput yang berlumpur. Mereka menanamnya ke dalam lumpur.

Mereka menguburkan Susanto ke dalam lupur dipercayai untuk mengurangkan arus elektrik di dalam tubuhnya.

“Pertolongan pertama yang dilakukan penduduk setelah melihat kejadian tersebut adalah menguburkan bahagian tubuh mangsa dengan menggunakan lumpur dari leher sehingga ke kaki bagi menghilangkan induksi arus eletrik ke dalam tubuh mangsa,” Menurut Ketua Polis Daerah kalimantan Barat, Irjen Didi Haryono.

Mereka menguburkan Susanto ke dalam lupur dipercayai untuk mengurangkan arus elektrik di dalam tubuhnya. Kerana sebelum itu ada mangsa yang terkena arus elektrik berjaya sedar dengan kaedah tersebut.

Dilihat di dalam video tersebut Susanto kembali menjerit dan sedar semasa proses dia ‘dikuburkan’itu di lakukan. Selesai dikuburkan, susanto di bawa ke hospital oelh penduduk untuk rawatan lanjut.

Susanto di bawa ke kawasan rumput dan ditimbuskan dengan lumpur

Penduduk melakukan keadah ini untuk mengurangkan arus eletrik di dalam tubuh Susanto

Di dalam video kelihatan Susanto menjerit dan nampak nampak keadaan lemah

Selesai dia ditanam, dia telah di bawa ke hospital oleh penduduk tempatan

Tonton VIDEO Penuh Susanto Dikuburkan Di Bawah

Apa Pendapat Anda?

Silakan SHARE Dan Semoga Bermanfaat

Sumber Video : Facebook Eris Riswandi

Sumber Info : Detik.com / Disediakan Oleh Beritakopak.org