Zaman Sekarang Penyamun Sudah Semakin Berani Buat Kerja Siang-Siang Hari. Dalam Pagar Rumah Pun Boleh Kena R0mpak. SILA HATI-HATI !!

Zaman Sekarang Penyamun Sudah Semakin Berani Buat Kerja Siang-Siang Hari. Dalam Pagar Rumah Pun Boleh Kena R0mpak. SILA HATI-HATI !!

Menerusi akaun instagram Kosmo Online, satu video rompakan dalam pagar rumah telah dimuatnaik. Kejadian berlaku di siang hari. Penyamun sekarang sudah berani merompak terang-terangan.

Rompakan ini berlaku di Taman Kensington, Pulau Pinang kelmarin. Dalam video ini, sebuah motosikal yang dinaiki oleh 2 orang perompak melalui kawasan perumahan mangsa. Mangsa yang ketika itu baru sampai ke rumah menutup pintu pagar secara ‘autogate’.

Mangsa yang perasan motosikal yang melalui depan rumahnya itu berpatah balik cepat-cepat membuka kunci pintu rumahnya. Mangsa hanya sempat buka pintu grill sahaja apabila seorang daripada perompak itu memanjat pagar dan menghampiri mangsa.

Perompak itu mengambil barangan mangsa lalu terus melarikan diri. Walaupun mangsa selamat dan tidak diapa-apakan, tindakan perompak itu boleh mendatangkan trauma pada mangsa.

Tonton video penuh di bawah :

Rata-rata netizen mengecam tindakan 2 perompak ini. Antara komen-komen netizen :

lufarry : anak…muda bdn sihat curi hang bag org tua… awak x rasa brsalah ke… jadi manusia yg paling x berguna dlm dunia ni….

qisiha : bangang punya manusia… jgn nt kau kne langgr lori sdh

hs_bridal_touch : Seeloknye jgan melawan…tkut nnti memudaratkn diri…

sabariahjufri7574 : Kenakan hukum sebat jgk.. kalau x potong tgn je..mosusofficial@nrfifah_69 mana la dia nak tau ada mala’un tu nak panjat pagar macam tu..panik kak oii..tak dan dah nak fikir buat macam tu.

nrfifah_69 : @mosusofficial maksud..slamatkn diri msuk dlm kereta..apo2 hal start keta blah laaa..tak pon tekan hon bia org dengar. .umah b.knci kan…

syaz_6610 : Kalau masuk uma cepat2 mesty tk jdi pape…tapi bnde da jdi…doa semoge penyamun dpt hidayah

Kepada semua, tolong hati-hati. Bila sampai rumah terus masuk rumah terutama sekali bila anda berseorangan. Minta dijauhkan berlaku perkara yang tidak diingini seperti ini.

Kalau dapat tangkap penyamun macam ni, apa anda nak buat ?

Sumber : Kosmo Online by Berita Kopak