Video Guru Tahfiz Wanita Ugut Pot0ng ‘Anu’ Dan Cucuh Api Sebagai Hukuman Terhadap Kanak-Kakak 8 Tahun Dikecam Netizen

Video Guru Tahfiz Wanita Ugut Pot0ng ‘Anu’ Dan Cucuh Api Sebagai Hukuman Terhadap Kanak-Kakak 8 Tahun Dikecam Netizen

Menerusi akaun instagram Kosmo Online, satu video seorang kanak-kanak lelaki dimarahi dan diugut seorang wanita telah dimuatnaik. Menurut Kosmo Online, wanita itu merupakan seorang guru tahfiz agama.

Klip video ini memaparkan seorang kanak-kanak lelaki berusia lapan tahun diugut dipotong kemaluannya dan dicucuh api oleh seorang guru tahfiz wanita sebagai hukuman kesalahannya di sebuah pusat tahfiz di Kuantan, Pahang tular di media sosial.

Menerusi video berkenaan, difahamkan guru tahfiz wanita ini memarahi kanak-kanak itu kerana suka kencing merata-rata. Guru itu juga kelihatan memegang bahagian alat sulit kanak-kanak itu sambil mengacukan gunting dan api sebagai ugutan.

Walaubagaimanapun bapa kanak-kanak tersebut telah dimaklumkan dan tidak marah asalkan tindakan guru itu untuk mendidik anaknya.

Tonton video penuh di bawah :

Rata-rata netizen mengecam tindakan guru wanita ini yang dianggap tidak wajar berbuat demikian. Antara komen-komen netizen :

” Guru tahfiz apa mcm ni pikir guna lutut…ingat anak sendiri ker nak cucuh² anu budak tuh.Dsr nakarom kot!!!

” Tak wajar sebagai cikgu tahfiz yg kita selalu membanggakan berpelakukan macamtu. sepatutnya sebagai seorang cikgu kita harus menasihati , memberi amaran atau mendenda kanak kanak tersebut seperti , membersihkan persekitaran yg dikotorkan , atau denda hafal quran dan sebagainya bukan menggunakan cara kekasaran dan membuka aib budak tu depan org ramai. moga tiada lagi manusia tak berhati perut mcmni wujud kt dunia.. “

” Ksian bdk kena dera mcm ni …. Mohon pupus orng mcm tu ..!!!! .. “

” Sgt tdk wajar lh cara cmtu utk mnddik bdk2…dgn menakotkn lg membahayakn…subhanallah.. “

” Kalau nk marah sekali pun jangan lah sampai hukum pelajar sampai macam tu, kesian dia saya tengok, kalau dia buat salah sekalipun tegur dia dengan cara yang baik jangan sampai menyeksakan atau menyakitkan.. “

” Kasar sangat cara cikgu ni…tak patut die buat mcm tu kat bdk tu….wlaupun niat nk mengajar memang tak sokong sama sekali….awal2 da sepak…awak tu guru tahfiz lagi… nauzubilah…mintak dijauh kan dari anak2 dan keluarga saya.. “

Apa pendapat anda mengenai insiden ini? Wajar atau tidak tindakan guru tersebut?

Sumber : Kosmo Online by Berita Kopak