” Eh.. eh.. ko nak gi mana tu ? Aku rotan ko.. ” – Anak Dato’ Aliff Syukri menangis dan berlari takut kena rotan

” Eh.. eh.. ko nak gi mana tu ? Aku rotan ko.. ” – Anak Dato’ Aliff Syukri menangis dan berlari takut kena rotan

Menerusi akaun instagram, usahawan kosmetik Dato’ Aliff Syukri ada berkongsi 2 video anak-anaknya disuruh mengaji. Dalam video berkenaan, Dato’ Aliff bertanyakan anaknya, siapa yang suka main-main dan tak fokus bila mengaji dengan ustaz.

Apa yang menariknya telatah comel anak-anaknya, Qadejah El Zahra (Qadejah) dan Ibraheem Adham (Baem) membuatkan netizen terhibur dengan gelagat mereka. Qadejah dan Baem kelihatan berlari di satu sudut rumah kerana takut dirotak oleh bapanya. Mereka juga saling mengadu dan menuduh antara satu sama lain. Serius comel.

Kemudian Baem dan Qadejah secara bergilir membaca satu Surah dan didengari oleh Dato’ Aliff. Baem dan Qadejah saling menegur kesalahan bacaan masing-masing. Memang terbaik !!

Jom tonton video penuh di bawah :

” Kecoh ye anak2 saya ni @qadejah @baem_adham abah nak anak2 abah smua pandai mengaji jgn mcm abah… rotan ni hadiah kalau tak fokus mengaji dgn ustaz sbb mereka suka main2.. “

kecoh ye anak2 saya ni @qadejah @baem_adham abah nak anak2 abah smua pandai mengaji jgn mcm abah… rotan ni hadiah kalau tak fokus mengaji dgn ustaz sbb mereka suka main2.. . . kalau korang nak tngok mcm mana kehidupan sy blh buka youtube sy sy update hari hari ala2 paprazi… blh tngok youtube Tv Terlajak Laris sy dah psoting yaaa..tpi nak tngok kena subscribes ye dulu baru boleh tngok.. sbb vedio tu lebih 10mnit di ig seminit jeerr soo korang boleh belajar cara masa yg betul.. #jakarta #indonesia #bandung #cook #chef #gendut #banjar #food #jawabarat #letscook #mylifestye #ohabangkosmetik #luxurylifestyle #healthylifestyle #deco #bisnesman #beauty #malaysia #aceh #welovejakarta #mensfashion #youtube #tv #terlajaklaris

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Rata-rata netizen terhibur dengan aksi Baem dan Qadeeja. Antara komen-komen netizen :

hudajohariilus : Bagus datok… Ank ank zman skrg kene jgak didik cara tegas… Sbb byk pengaruh xbaik skrg …. pengaruh akhir zaman…

yogiamanda76 : Cute nya baem bawa bag hehe terhibur tengok gelagat mereka ni.

_emfeez_aljuma : Bagus anak anak DS @aliffsyukriterlajaklaris semua diterapkan dengan ayat Alquran kecik kecik Alhamduillah

ecah_ahboy : ank2 time kecik2 mcm ne memng seronok di ajar… mcm2 ragam… nti dorg dh bsr rindu blk time dorg kecik2…. moga ank2 dato mnjdi ank yg soleh dn solehah

vanillacoklat96 : bgus dato ajr anak2 yg baik . wlaupn rmai yg kecam dato tetap buat bodoh je . kuat nye hti dato

pino_qio : Baem kemain… Haaa jgn baca laju2… Sebijik mcm abah dia… Ala2 diva… Semoga berbahagia Dato dgn anak2…

fitrinooor : Dalam nangis pun masih tau ada salah bila baem baca. Hebat hebat @qadejah

xoxochup_ : Alhmdulillah, tahniah @aliffsyukriterlajaklaris kerana berjaya mendidik anak. Walaupun anak jutawan. Still dengar lagi cakap orang tuanya. Kongsi sedikit tips supaya anak dengar cakap orang tuanya.

Tahniah Dato’ Aliff, walaupun sibuk dengan tugas dan aktiviti harian masih menitik berat ilmu akhirat untuk anak-anak. Semoga semua anak Dato’ Aliff membesar dengan sihar dan menjadi insan yang berguna kepada ibu bapa, keluarga, agama, bangsa dan negara.

Sumber : IG Dato’ Aliff Syukri by Berita Kopak