Saya Nak Jugak Suami Bawak Saya Dengan Anak Keluar Jalan-Jalan.. Tak Perlu Berbelanja Bagai, Asalkan Dia Bawak Jalan-Jalan Pun Dah Cukup Buat Saya Gembira..

Saya Nak Jugak Suami Bawak Saya Dengan Anak Keluar Jalan-Jalan.. Tak Perlu Berbelanja Bagai, Asalkan Dia Bawak Jalan-Jalan Pun Dah Cukup Buat Saya Gembira..

Asalam min.. Tadi saya dah mengadu kt sini tapi cerita tadi belum habis.. Saya bukan nya x bersyukur min.. Kalau makan telur hari2 saya x kisah sangat asalkan perut ni kenyang.. Cuma skrang saya nak jugak suami bwak saya dgn anak keluar jalan2.. X perlu berbelanja bagai,asalkan dia bwak jalan2 pun dh ckup buat saya gmbira.. Orang lain mungkin salah angap dgn saya sebab mreka bkan kt tmpat saya..

Saya bukan nya pemalas sangat,kalau saya ni pemalas xkan la saya sanggup jadi suri rumah sepenuh masa selama 5 tahun,tnpa keluar rumah langsung.. Soal nafkah memang dia bagi kt saya wlaupun 10@20 sehari.. Cuma duit nafkah tu saya langsung xboleh nk simpan.. Baru nk simpan saya terpaksa bagi suami saya semula.. Nk beli itu ini semua dengan duit yg ada kt saya 10@20 tu.. Suami saya x pernah ada baki duit dlm poket dia..

Kalau nk pergi kerja saya yg hulur duit kt dia.. Yela min,duit 10@20 tu mana ckup nk tampung sgala kperluan.. Nk bli brg dpur lpas tu kdg2 nk kena bagi kt dia lagi.. Saya pernah mntak izin dgn suami nk kerja.. Mula2 suami kasi,saya gembira bila suami izinkan saya kerja.. Lepas tu min tiba2 pulak dia ragu2 dengan saya.. Dia kata kt saya mula2 memang la kerja lepastu diam2 ada jantan lain.. Tadi dia bagi.. Tapi bila dgr dia kata mcm tu smangat saya nk kerja tiba2 menurun.. Dia x percayakan saya..

Lepastu dia cakap x pyah kerja kalau nk tingal anak pastu main jantan lain kt luar.. Stress saya min.. Dh byk kali sy mntak izin nk kerja,tapi alasan dia takut saya ada jantan lain.. Dia kdg2 agak cemburu,sebab tu jugak selama 5 tahun saya trperuk kt rumah.. Saya selalu mntak dia bwak saya jalan2.. Dia kata ok nanti kita keluar.. Tunggu punya tunggu smpai ke malam dia xbwak.. Dia slalu janji nk balik rumah awal tapi bila kawan dia call dia terus lupa janji dia kt saya..

Suami saya bila dengan kawan2 semua benda dia ikut.. Sampai x ingat anak bini kt rumah.. Hidup susah saya x pa min.. Tiap2 hari trperuk kt rumah pun saya ok.. Tapi sekali sekala luangkan masa untk anak bini.. Saya pun perlukan teman.. Rumah saya jauh di hujung sungai.. Dh x da rumah lain lagi brdekatan rumah saya.. Blh dikata kan saya tgl dlm hutan tepi sungai.. Suami pulak selalu balik lewat.. Tgl ank bini sorang2 kt rumah..

Sy hargai penat lelah dia bkerja untk sara anak bini.. Tapi sekali sekala luangkan masa di rumah.. Dengan sapa lagi saya nk kawan min.. Kalau bukan dgn dia.. Keluarga saya pun tgl jauh2.. Saya tinggal kt sini memang x knal org kampung.. Sb saya x keluar rumah.. Sini kampung suami.. Saya pun x terbiasa dekat sini.. Saya bukan nak mntak emas permata pun min.. Kalau dia bwak saya jalan2 n luangkan masa dengan saya pun dah lbih dri ckup bgi diri saya dan anak saya..

Apa Pendapat Anda?

Silakan SHARE Dan Semoga Bermanfaat

Sumber : KRT