” Bila Kri jumpa saya, dah tua2 ni pun masih kena sebat, merajuk, kena marah. Malah saya carutkan lebih2 lagu sibobo tu.. “

” Bila Kri jumpa saya, dah tua2 ni pun masih kena sebat, merajuk, kena marah. Malah saya carutkan lebih2 lagu sibobo tu. Tak cukup Sajat, ni Lucintot pulakkkk. Hazabbb Mak, Kri.. “

Menerusi akaun instagram, Bonda Rozita Ibrahim ada memuatnaik gambarnya bersama Dato’ Aliff Syukri ketika Dato’ Aliff sekeluarga datang menziarahinya di Rumah Hutan.

Bonda Rozita ada menegur dan memarahi Dato’ Aliff berkenaan lagu Bobo Di Mana kolaborasi Dato’ Aliff bersama Nur Sajat dan Lucinta Luna. Dato’ Aliff cakap cukuplah Bonda Rozita kenal siapa dia.

Bonda Rozita juga memberitahu sebagai ibu, dia juga akan rasa sakit hati bila ada orang mengata apa yang tidak baik tentang anaknya itu. Ibu mana yang tidak sayangkan anak kan.

Jom baca posting Bonda Rozita di bawah :

” Anak ni perasan retis hollywood dn byk paparazi ciptaannya sendiri juga.. Lawak betol dunia ” KEPERASANAN” dia.. hakikatnya dia sgt advance bab media utk strategy bisnessnya.. (produk dn bisnes kami x sama… dia dgn dia.. dn sy dgn cara sy..) “

” Sy x blh follow cara dia bila jumpa sy dh tua2 ni pun masih kena sebat.. merajuk.. kena marah dia selamba dn xheran pun.. Malah sy carutkan lebih2 lagu sibobo tu.. Dia kata sekadar kerja.. x cukup sajat ni lucintot pulakkkk.. hazabbb Mak kri.. ”

” Jawabnya ‘Mak ingat sy rapat ke.. Xda makna lah.. Mak kenal sy cukuplah.. menjawab je lah dia je betul..!!’ Kami tau game dia ni bijak niaga dn hakikatnya dia jenis xdemgar nasihat x peduli org.. (dlm family semua sayang dia sbb dia sgt baik.. Kri ni just selamba telinga badak hati kebal .. kami pun x leh nak cakap apa dah.. tahankan je) “

” Bab baik dia ni dgn org2 miskin dn family dia pemurah hobi mmg suka cakap dn melatah lucah.. Kami tau cacat dan sewelnya sgt faham dia.. No point kondem dia.. dia xrasa apa..!! “

” Anak ni kasi sy benda mahal.. mcm2 dikasi.. sy yg xsuka sbb sy xpakai.. bazir bagi sy… haa kalau hadiah murah2 sy suka sgt lah.. “

” Kalau org kata dia x baik.. Sy sakit juga.. anak kan..!! Hepi sgt hari ni dia dtg kasi tudung sambil gurau katanya “ Mak dahlah tua beruban atas bawah tudung sarong je ada.. tu pun cuma 5 helai.. ha ha balik2 warna sama je hari2.. ada hati nak ootd kesian Mak xda ganti2 ke..?? “

” Pakai tudung biar nampak muda selera gak dady tengok.. kalau x dah rupa macam mak lampir ” diguraukan sy ni.. Sy redho dn maklum sy tua dah.. x marah pun.. “

” Dia komen rumah seni sy yg susah nk jaga akn dtg.. bebel lagi … “Mak buat lawa2 ni sape nk ambik alih kalau Mak dh x da.. Ajim lah yg jaga kot.. Mak xda habis semua ni nanti Mak… ”

” Sy bebel kat dia.. dia pulak bebel kat sy.. Menantu sy senyum je dengar kami gaduh.. “

Anak ni perasan retis hollywood dn byk paparazi ciptaannya sendiri juga..Lawak betol dunia ” KEPERASANAN” dia..hakikatnya dia sgt advance bab media utk strategy bisnessnya..(produk dn bisnes kami xsama…dia dgn dia..dn sy dgn cara sy..) . Sy x blh follow cara dia bila jumpa sy dh tua2 ni pun masih kena sebat ..merajuk ..kena marah dia selamba dn xheran pun ..Malah sy carutkan lebih2 lagu sibobo tu..Dia kata sekadar kerja.. x cukup sajat ni lucintot pulakkkk..hazabbb Mak kri . Jawabnya “Mak ingat sy rapat ke ..Xda makna lah..Mak kenal sy cukuplah..menjawab je lah dia je betul..!! Kami tau game dia ni bijak niaga dn hakikatnya dia jenis xdemgar nasihat x peduli org ..( dlm family semua sayang dia sbb dia sgt baik..Kri ni just selamba telinga badak hati kebal ..kami pun xleh nak cakap apa dah..tahankan je ) . Bab baik dia ni dgn org2 miskin dn family dia pemurah hobi mmg suka cakap dn melatah lucah ..Kami tau cacat dan sewelnya sgt faham dia ..No point kondem dia ..dia xrasa apa ..!! . Anak ni kasi sy benda mahal ..mcm2 dikasi.. sy yg xsuka sbb sy xpakai..bazir bagi sy…haa kalau hadiah murah2 sy suka sgt lah . Kalau org kata dia xbaik..Sy sakit juga..anak kan..!! Hepi sgt hari ni dia dtg kasi tudung smabil gurau katanya “ Mak dahlah tua beruban atas bawah tuudng sarong je ada..tu pun cuma 5 helai..ha ha balik2 warna sama je hari2..ada hati nak ootd kesian Mak xda ganti2 ke..?? . Pakai tudung biar nampak muda selera gak dady tengok..kalau x dah rupa macam mak lampir ” diguraukan sy ni..Sy redho dn maklum sy tua dah..xmarah pun.. . Dia komen rumah seni sy yg susah nk jaga akn dtg.. bebel lagi … “Mak buat lawa2 ni sape nk ambik alih kalau Mak dh xda..Ajim lah yg jaga kot ..Mak xda habis semua ni nanti Mak…” . Sy bebel kat dia..dia pulak bebel kat sy..Menantu sy senyum je dengar kami gaduh..

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Antara komen-komen netizen :

bestari.123 : Semoga Allah terus menyayangi bonda dgn kebaikan bonda lakukan begitu juga keluarga bonda.. kpd kri bersyukur lah masih ada bonda di dunia yg masih lgi mendoakan anak2nya..

emry_amigo : Baguslah puan, yang penting doa seorang ibu. Selagi hidup doalah baik2 sebanyaknya jangan puas. Sampai masa Allah akan tunjukkan jalan. Masih beruntung @aliffsyukriterlajaklaris masih ada mak yg doakan kebaikan untuk kamu. Mak saya dah lama meninggal dunia. Walau sekarang saya dah berjaya, kehilangan doa dan kerinduan tu Allah aje yang tahu.

getsheraindah : Betul kata bonda : “dah anak kita, x bnyk sikit.. hati ibu ttp sedih bila org kutuk anak kita”. Sabarlah Bonda.. Org tk kenal anak bonda sprti bonda. @aliefsyukrii walau pon mulutnya mcm x der insurant bila brckp tp sy yakin dia baik. Sbb tgk dia syg bonda dn family nya.

ahmadrxl : Semoga kata2 nasihat dan doa bonda dapat menggerakkan hati anak bonda untuk berubah ke arah yang lebih baik suatu hati nanti. InsyaAllah. Ameeen

ieramizahafiz : bonda bg sy bonda dh cantik bg umur mcm ni… tertib, sihat, cerdas.. sy suka cara kehidupan bonda..

chempakasari73 : Bonda lg paham perangai ank bonda.. org luar tahu mengata.. nak ckp mcmmana.. dah mmg pesen dia hati keras kepala batu.. hahaha(sorry bonda).. saya ikut jugak ig dato.. tp kdg2 jer komen.. ada gaklah komen2.. sbb geram perangai x dgr kata.. kira sedap dia langgar jer.. tp.. ada baiknya dia.. datin pun sama… tp ttulah.. itulah dia dato.. hehehehe…

aku.simanis : Memang gitu mesra anak beranak kan bonda. Berckp tulus dari hati walaupun org nmpk kasar tapi itu cara kita berkaseh syg dgn anak2 mcm kawan. Kita doa yg baik2 insyaallah segalanya Allah permudahkan

Ibu mana yang tidak sayangkan anak kan. Sedegil-degil mana anak itu, tetap ada dalam hati ibunya. Semoga Dato’ Aliff boleh menerima teguran terutama sekali daripada ibunya, Bonda Rozita. Restu dan nasihat ibu penting untuk kejayaan seseorang.

Sumber : IG Bonda Rozita Ibrahim