Luahan Datin Shahida Semasa Mula-Mula Berkahwin Dengan Dato’ Aliff Syukri Buat Ramai Yang SEBAK !!

Luahan Datin Shahida Semasa Mula-Mula Berkahwin Dengan Dato’ Aliff Syukri Buat Ramai Yang SEBAK !!

Menerusi akaun instagram, Datin Shahida ada memuatnaik gambar bersama Dato’ Aliff Syukri semasa mula-mula berkahwin. Datin Shahida berkongsi kisah kesusahan mereka semasa baru berumahtangga.

Datin Shahida juga menceritakan banyak perkara positif yang dipelajari daripada Dato’ Aliff Syukri. Setiap orang ada kebaikan dan keburukannya.

” Ni gambar mula2 kahwin… mcm orang biasa juga….. waktu ni @aliffsyukriterlajaklaris paksa saya buat akaun bersama utk simpan duit… jadi sebulan sorang RM 100…… “

” Katanya saya boros x pandai simpan duit pun… tapi memang betul dapat gaji je habis ntah apa2 dibelinya….. lebih kurang dalam setahun setengah kami keluarkan duit sbb masa tu nak pindah rumah……. “

” Banyak juga saya belajar benda positif dari @aliffsyukriterlajaklaris …. saya mulai pandai simpan duit dan menjadi orang yg serba serbi cepat buat kerja…. atau juga orang kata multi tasking campak la kemana pun Insya Allah semua boleh cuma jgn suruh menjahit je tu x pandai.. “

” Kalau kata pkl 9 nak keluar pkl 8 mesti dah kena siap…. nanti kena tinggal…. padan lah muka kan…… “

” Setiap orang ni ada kebaikan dan keburukan… pandanglah baik orang, yg buruk kita jadikan tauladan…… lepas tu kita sama2 belajar memperbaiki diri sbb kadang2 kita x sedar dosa2 harian yg kita buat……. “

” Kalau nak dikira melanggar hukum Allah tu mungkin hari2 kita lakukan tanpa sedar kan…… jadi mari kita sama2 doakan diri kita menjadi hamba yg lebih baik, lebih dekat dgn Allah SWT… amin.. ”

ni gambar mula2 kahwin…mcm orang biasa juga…..waktu ni @aliffsyukriterlajaklaris paksa saya buat akaun bersama utk simpan duit…jadi sebulan sorang RM 100……katanya saya boros x pandai simpan duit pun…tapi memang betul dapat gaji je habis ntah apa2 dibelinya…..lebih kurang dalam setahun setengah kami keluarkan duit sbb masa tu nak pindah rumah……. . Banyak juga saya belajar benda positif dari @aliffsyukriterlajaklaris ….saya mulai pandai simpan duit dan menjadi orang yg serba serbi cepat buat kerja….atau juga orang kata multi tasking campak la kemana pun Insya Allah semua boleh cuma jgn suruh menjahit je tu x pandai.Kalau kata pkl 9 nak keluar pkl 8 mesti dah kena siap….nanti kena tinggal….padan lah muka kan…… . Setiap orang ni ada kebaikan dan keburukan…pandanglah baik orang,yg buruk kita jadikan tauladan……lepas tu kita sama2 belajar memperbaiki diri sbb kadang2 kita x sedar dosa2 harian yg kita buat…….kalau nak dikira melanggar hukum Allah tu mungkin hari2 kita lakukan tanpa sedar kan……jadi mari kita sama2 doakan diri kita menjadi hamba yg lebih baik,lebih dekat dgn Allah SWT…amin..

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on

Rata-rata netizen memuji Datin Shahida yang sentiasa ada di belakang suami di waktu senang dan susah. Antara komen-komen netizen :

sofeachannel : Bagusnya datin. Sentiasa positive dgn dato. Semoga berkekalan hingga akhir hayat

shidapeace : Kalau isteri mcm awk belakang suami Mana pun, pasti suami itu berubah menjadi baik. InshaaAllah

kasutmalays1a : Klu tgk dulu² mmg datin cantik… Mcm xpadan dgn dato.. Tp siapa kita utk menidakkan jodoh yg telah di tetp kan.. Alhamdulillah ank dh 4+2 org.. Semakin murah rezeki.. Doakan sy jugak ya datin..

ayranuryn : Nme pn suami..baik buruk kite jew tau..klu die lyn kite gn baik..tuu pn da mmndai.

normadihah.ibrahim : Satu sikap Dato dan Datin yang kami patut contohi tak pernah kenal putus asa . Dan terima kritikan dengan positif. Kami usahawan kalau lemah dengan kritikan mmg tak kan ke mana. Semoga Dato dan Datin kekal bahagia selamanya dan sentiasa kekal positif. InsyaAllah

mournie_iera : Terima kasih @shahidadherbs akak dh bg inspiradi dan semangat pd sy!!!! Moga Allah panjangkan umur akak dan murahkan rezeki akak beri kebahagiaan y melimpah! Sy pilih utk memanggil akak instead of datin krn itu lebih buat kami dekat dgn akak

danganum83 : Datin sentiasa memberi kata2 positif…bertuah dato,beristerikn datin kerana sering memahami dato…

dhariezahussin : Love your caption, datin. Membuka mata, at least for me! Thank you Allah, thank you datin for your wise reminders. Appreciate it.

Untung Dato’ Aliff dapat isteri secantik dan sebaik Datin Shahida. Semoga rumahtangga berkekalan dan bahagia di samping anak-anak di dunia dan akhirat.

Sumber : IG Datin Shahida