Kasihnya IBU, Ibu Muda Ini Selamatkan Anaknya Dari Kebakaran Tetapi Dirinya Terkorb@n. Bagaimana Dia Menyelamatkan Anaknya Itu Mengharukan Ramai Orang!

Kasihnya IBU, Ibu Muda Ini Selamatkan Anaknya Dari Kebakaran Tetapi Dirinya Terkorb@n. Bagaimana Dia Menyelamatkan Anaknya Itu Mengharukan Ramai Orang!

Shelby Carter, 21, dari Wyoming, Illinois, melahirkan seorang bayi perempuan cantik bernama Keana Davis, pada Januari 2017.

Pada 29 Januari, Shelby meraikan hari jadi pertamanya sebagai seorang ibu. Malangnya, hanya satu hari selepas hari jadi ke-21, Shelby yang berada di rumah dengan anak perempuannya yang berusia 12 hari, ketika kebakaran berlaku lebihkurang pukul 10.30 pagi pada 30 Januari 2017.

Sila LIKE Facebook Beritakopak Untuk Cerita Dan Berita Menarik!

Rumah itu terbakar, dan Shelby lantas memanggil talian kecemasan 911.

Para pemadam kebakaran tiba di rumahnya dan mendapati Shelby dalam leadaan berbaring di tingkat dua rumah tersebut, berhampiran dengan tingkap. Dia mati akibat keracunan udara karbon monoksida.

Cerita itu tidak habis di situ, para pemadam kebakaran terkejut apabila menjumpai seorang bayi berada di atas kerusi kereta, di atas bahan buangan terpakai, di luar rumahnya.

Shelby kelihatannya melakukan segala-galanya untuk menyelamatkan bayi yang baru dilahirkan, walaupun terpaksa bernafas dalam keadaan udara yang membahayakan nyawanya.

Dia bergelut dan berjuang untuk menyelamatkan anak perempuannya, menggunakan sisa tenaga terakhir yang tersisa di tubuhnya, dengan menjatuhkan bayi dari tingkap yang dilekatkan ke kerusi kereta, mungkin beberapa saat sebelum dia keluar.

“Ia luar biasa kerana dia mampu memberi perhatian dalam situasi itu untuk menyelamatkan bayinya. Ia menyedihkan dia gagal menyelamatkan dirinya sendiri, tetapi saya akan mengatakan bahawa tidak ada keajaiban melainkan usaha ibunya, “kata Ketua Bomba Ed Fogelsonger kepada Washington Post.

Bayi Keana hanya mengalami pembakaran kecil dan pulang ke rumah bersama neneknya dan ibu Carter, Kathy Hardy, di sisinya.

“Berita baiknya adalah, bayi itu pulang ke rumah dan dalam keadaan baik,” kata Sherlock Stark County Steve Sloan.

Dalam menghadapi bahaya, pemikiran ibu itu difokuskan hanya untuk melindungi bayi. Ini adalah cinta sejati seorang ibu yang sanggup berkorban untuk anaknya!

Apa Pendapat Anda?

Silakan SHARE Dan Semoga Bermanfaat

Sumber imej : Facebook | Shelby Ann
Credit: NTD.TV