Sejak Kecil Diejek Gem0k, Tapi Sekarang Ramai Yang Ajak Dating

Wanita ini Berkongsi Rahsia Dia Menurunkan Berat Badan Sehingga 73 Kilogram. Wow !! Banyak tu…

WANITA yang bekerja sebagai guru ini mendakwa telah diejek oleh ramai orang termasuk pelajarnya. Tetapi dia kini bersedia untuk mendedahkan transformasi yang menakjubkan selepas kehilangan lebih kurang 73 kilogram.

Wanita berusia 23 tahun dari Durham itu berkata bahawa dia selalu diejek sejak kecil.

Dia menggambarkan masa lampaunya di sekolah menengah sebagai suatu yang ‘benar-benar d4hsyat’.


Elizabeth Jobson (Kennedy News and Media)

Elizabeth berkata bahawa dia biasa menyembunyikan cip dan coklat di bilik tidurnya untuk makan secara rahsia. Itulah yang membuat berat badannya ‘meroket’ sehingga mencapai 130 kilogram.

Setelah memutuskan untuk merombak gaya hidupnya menjelang pergi bercuti ke pantai bersama teman-teman, Elizabeth mengalami penurunan sehingga 73 kilogram dalam 12 bulan. Ia juga didorong oleh keinginannya untuk memakai bikini untuk pertama kalinya sejak dia berusia lima tahun lagi.

Elizabeth berkata dia akhirnya memutuskan untuk menurunkan berat badan apabila, tiga tahun lalu, dia dan rakan kampusnya yang dianggap kurus mula merancang percutian di luar negara.

Dia kemudian cuba memakai bikini untuk bercuti ke Marmaris, Turki, tetapi dia tidak suka apa yang dilihatnya. Demi kelihatan cantik dalam bikini, Elizabeth sering pergi ke gym dan memperbaiki dietnya.

Elizabeth menurunkan lapan saiz pakaian dan berkata dia bangga untuk menunjukkankan angka langsingnya kini apabila mereka bercuti , walaupun di sebelah rakan-rakannya yang langsing.


Elizabeth Jobson (Kennedy News and Media)

Beliau juga mendedahkan bagaimana lelaki pembul1 yang pernah mengejeknya sekarang dengan rutin bercakap dengannya pada waktu malam.


Elizabeth Jobson (Kennedy News and Media)

Elizabeth berkata, “Ini perbezaan yang besar, saya gembira.” Perkara yang lucu adalah, kerana saya kehilangan banyak berat badan, lelaki di sekolah menengah yang pernah mengejek-ejek saya, menjadi orang yang selalu mengajak dating dan bercakap dengan saya. Sekarang saya orang yang mengatakan dan memberitahu mereka di mana kita perlu berdating.”

” Tetapi ada banyak kawan sekolah menengah yang menjauh sejak saya kehilangan berat badan dan mereka pergi begitu sahaja. Saya fikir mereka suka saya kerana saya hanya boleh menjadi kawan gem0k mereka.”

” Tetapi yang penting ialah saya boleh bercuti dan memakai bikini dan segala-galanya yang saya tidak mungkin lakukan sejak saya berumur lima tahun. Saya sering membenci berenang, tetapi sekarang tidak lagi. Ia adalah percutian yang sangat menyenangkan.’

” Teman saya juga agak kecil tetapi saya tidak terlepas bergambar sama. Kami mempunyai banyak foto bersama dan saya kelihatan kecil juga. Ia sukar kerana ia mengambil masa satu tahun untuk kehilangan semua berat badan dan saya melihat diri saya dalam cermin setiap hari.”


Elizabeth Jobson (Kennedy News and Media)

“Sebenarnya, saya masih merasakan badan saya agak besar berbanding semua orang. Tetapi apabila saya melihat gambar saya sebelum dan selepas diet, ia menunjukkan betapa berbezanya saya. ”

” Saya masih orang yang sama dan masih mempunyai keperibadian yang sama dan suka perkara yang sama. Hanya badan saya benar-benar berubah.”

Elizabeth berkata bahawa dia bekerjasama dengan ibunya, Louise Jobson, 42, untuk menurunkan berat badan dan mereka makan makanan yang dirancang bersama untuk menghilangkan tabiat makanan mereka.

Elizabeth mempunyai jadual diet yang ketat dan dia harus makan malam pada pukul 6 petang dan berhenti menyimpan cip dan gula-gula di bilik tidurnya.

Louise juga menyertai anak perempuannya kali pertama dia pergi ke gym – dan wanita muda itu gembira apabila dia kehilangan 12 kilogram hanya dalam bulan pertama.


Elizabeth Jobson (Kennedy News and Media)

Elizabeth berkata, “Anda mesti berada dalam minda yang betul untuk melakukannya.”

“Kerana saya melakukannya dengan ibu saya dan saya meminta pertolongan dalam merancang makanan dan memberikan motivasi, ianya benar-benar membantu ketika saya tidak merasa kesepian terutamanya ketika dia datang ke gym dengan saya untuk kali pertama.”

“Ibu saya kawan baik saya, saya sangat menyayanginya, saya tidak boleh melakukannya tanpa dia sama sekali.”

“Sama pentingnya, ini lebih memahami tentang keseimbangan antara apa yang anda makan dan bagaimana ia mempengaruhi badan anda.

“Perut saya hanya menyusut, saya biasaa makan banyak dan masih menikmati makanan selepas minum teh, tetapi sekarang saya boleh makan kurang dari biasa. Saya biasanya makan apa sahaja, sehingga lima beg cip sehari.”


Elizabeth Jobson (Kennedy News and Media)

“Saya sangat suka cip, gula-gula, ia tidak sihat, saya tidak alergi kepada apa-apa, jadi saya akan makan apa sahaja yang ada.”

“Saya tidak berasa berat untuk menurunkan berat badan, terutamanya selepas saya mula melihat keputusan.”

“Pada bulan pertama, saya kehilangan banyak berat badan, jadi saya mula berfikir bahawa saya benar-benar boleh melakukannya.”

Apa pendapat anda?

Silakan SHARE dan Semoga Bermanfaat

Sumber : Kennedy News and Media, Tribunnews.com / Diterjemah oleh Berita Kopak