” S4k1t kegug0ran tuhan saja yang tahu. Saya ditinggalkan bersendirian di h0spital dan suami balik ke pangkuan madu saya..

” Allah.. Tuhan saja yang tahu perasaan ini.. “

As salam warga KRT.. Tolong hidekan nama saya takut nanti ada yang terkesan dengan luahan saya.. First of all biarlah saya berterus terang dulu bahawa saya adalah isteri kedua dan berumur 26 thn..

Suami berumur 42 thn dan madu saya 43 thn.. Saya bekerja sebagai chef di kl dan suami sebagai pembantu kesihatan manakala madu sebagai nurse (sister).. mereka berdua sama2 bekerja d sebuah hospital kerajaan namun hospital yang berbeza di sabah..

Kalau nak dibandingkan.. Memang gaji madu saya berganda2 lebih besar drpd gaji berdua.. So tak tahu laa oleh sbb itu dia selalu sahaja ingin memon0poly semua hinggakan suami setiap kali suami saya ingin berhubung dengan sy, dia akan naik ang1n !

Pada mulanya sy hanya membiarkn saja namun, sy juga manusia yg ada hati dan perasaan.. Sy juga sangat merindui suami sy namun sy sedar siapa laa diri sy ini yg tdk mempunyai apa2 jika d bandingkn dia yg byk harta..

Oleh itu, sy mengambil keputusan utk tinggal berjauhan dr suami sy bagi memberi laluan kpd madu sy..

(Gambar Sekadar Hiasan)

Sudah 5 tahun usia perkahwinan kami dan sy juga telah 3 kali mengalami kegug0ran.. Takpa, sy redha.. Mgkn belum tiba masanya lagi.. sy jarang balik ke sabah disbbkan jadual keja sy yg ketat !

Namun, thn lepas apabila madu sy d naikkan pangkat, dia dikehendaki utk melakukn kursus selama 6 bln di kuala pilah.. di sbbkan mereka ada 2 org ank yg masih bersekolah (7 & 9 thn) dan sorang lagi berumur 3 thn suami meminta sy utk berhenti keja dan tlg menjaga ank mereka sewaktu ibu mereka kursus..

Sy dengan berat hatinyaa terpaksa akur dgn kehendak suami kerna syg dan cintanyaa sy terhdp dia, sy sanggup berhenti walaupn sy sgt menyayangi kerjaya sy dan suasana tmpt keja sy..

Mmg dr mula hingga laa skrg.. Madu sy sentiasa ada shj benda yg dia tdk senang dgn sy suka mencari sal4h dan sil4p sy dgn alasan sy terlalu muda terlalu social dan tidak tahu urusan rmhtangga.. Nmun sy tetap jua berdiam diri kerana sy sedar diri sy siapa..

Selain memalukn sy di depan saudara mara dan sahabat handai, dlm fb madu sy sering kali memalukn sy dgn mengatakan sy perempuan s0nd4l peramp4s laki org !

Yaa sy taw sy yg kedua namun niat utk meramp4s suami org tdk pernah terlintas dlm fkrn sy tp apa yg terjadi sy terima dgn redha kerna sy taw tuhan taw apa yg terbaik utk hambaNya..

(Gambar Sekadar Hiasan)

Dlm diam air mata laa teman hny tuhan yg maha mengetahui perasaan ini.. kadang2 terlintas d fkrn ini utk berpis4h shj dgn suami namun suami sgt mencintai sy dan begitu jua sy ! tp sy cuma manusia biasa yg punya hati dan perasaan..

Selesai shj kursus madu sy, dia kembali ke sabah dan sy pegi ke penang utk memulakn kerjaya baru.. Berat hati ini utk meningg4lkn suami namun, sy rasa itu yg t’baik utk kmi bertiga kerana sy tdk sggp utk d malukn oleh madu sy secara terang benderang depan sanak saudara..

(Gambar Sekadar Hiasan)

Tanpa di sangka2.. Sy telah mengandung.. Sy blk ke sabah utk bersama suami sy kerna begitu lama kmi mengidamkn utk mempunyai zuriat akhirnyaa termakbul.. Namun, rahsia tuhan siapa laa sy utk mempersoalkn.. Sy kegug0ran..

Pd masa itu juga seorg anak mereka pat4h tangan ketika bermain bersama rakannya di sekolah.. Sy fhm anak suami sy sedang s4kit namun sy juga sedang dlm kes4kitan..

(Gambar Sekadar Hiasan)

S4kit kegug0ran tuhan ja yg taw, Saya d tglkn bersndrn d hospital dan suami balik ke pangkuan madu saya demi ank dia, Allah? Tuhan ja yg taw perasaan ini .. Yaa sy mengerti keadaan ank dia, tp sy jg bersendirian sedangkan madu sy adalah seorang sister yg taw mengendalikn hal sebegitu..

Maafkn sy andai coretan sy ini terlalu sensit1f namun.. Sy cuma terasa hati kerana suami lgsg meninggalkn sy d hosp dlm ketika sy lagi dlm kes4kitan yg teramat sgt.. Kini tinggal laa sy sendirian di sini merat4pi nasib….

Apa pendapat anda ?

Silakan SHARE. Semoga bermanfaat.

Sumber : KRT Fans / Dikemaskini Oleh Berita Kopak