Wanita Ini Menjumpai Seorang Bayi Yang Baru Lahir Berdekatan Dengan Rumahnya.

25 Tahun Kemudian Anak Tersebut Melakukan Perkara Ini Kepadanya !

Kebaikan seseorang manusia itu bukanlah terletak kepada kebendaan tetapi kepada sikap dan hatinya dalam berbakti kepada orang lain yang memerlukannya. Walaupun tidak berharta atau memiliki kebendaan , mereka yang berhati mulia sanggup memberi apa yang beliau ada untuk mereka yang memrlukannya.

Begitulah kisah yang berlaku oleh seorang wanita di China ini. 25 tahun yang lalu di Anqing, wanita berusia 49 tahun secara tidak sengaja menemui bayi baru lahir berdekatan rumahnya. Bayi perempuan mal4ng yang nampaknya ditingg4lkan oleh ibu bapanya kemudiannya diambil untuk dijadikan anak angkatnya.

Wanita yang berketurunan Hu itu membuat keputusan untuk membesarkan bayi itu seperti anak perempuannya sendiri. Dia tidak bertanyakan suaminya terlebih dahulu kerana dia sudah jat0h hati pada pandangan pertama dengan bayi kecil yang comel itu.

Selain itu, terlalu berbah4ya untuk dia meningg4lkan bayi itu sendiri. Oleh kerana dia tidak mempunyai anak sendiri, kehadiran bayi secara tiba-tiba kelihatan seperti keajaiban yang hadir dari syurga.

Walau bagaimanapun, wanita itu terlalu m1skin dan dia tidak mampu untuk membeli susu formula bayi untuk anak perempuannya yang baru lahir. Sebaliknya, dia memberi makan bayi itu dengan bubur nasi.

Ketika bayi itu berusia 4 tahun, suami perempuan itu pula meningg4l dunia.

Kerana kem4tian suaminya, wanita itu perlu menjual sayuran dan mengumpul bahan terpakai untuk membesarkan anaknya dan membayar yuran persekolahannya

Beberapa tahun kemudian, kanak-kanak itu telah membesar menjadi seorang wanita cantik dan telah berkahwin. Sekarang, dia tingg4l bersama suaminya dan anak-anaknya di bandar dan menjalani kehidupan yang lebih baik berbanding ketika dia masih kecil.

Walaupun dia hidup bahagia dan sempurna dengan keluarganya, wanita itu tidak pernah lupa ibu angkatnya yang menjalani kehidupan yang sukar untuk membesarkannya

Apabila wanita itu masih tinggal bersama ibu angkatnya, rumah mereka hanyalah pondok kecil. Sekarang, dia membalas balik kebaikan ibunya yang berusia 74 tahun dengan membina banglo dua tingkat!

Menurut wanita itu, rumah lama mereka berada dalam keadaan yang ter0k untuk diduduki

Sebelum ini, wanita tua hanya boleh bermimpi mempunyai sebuah rumah yang indah.

Siapa tahu bahawa suatu hari impiannya akan menjadi kenyataan terima kasih kepada anak perempuannya

Anak perempuannya juga sering melawatnya.”Ketika saya masih kecil, ibu saya menjaga saya dengan baik. Sekarang, sudah tiba masanya untuk menjaga dia dengan baik. Ini tugas saya sebagai seorang anak, “. kata wanita itu

Walaupun hidupnya lebih baik sekarang, wanita tua masih pergi ke hutan untuk mengumpul kayu api, menanam sayuran dan membela beberapa ayam di sekeliling rumahnya.

Kehidupan wanita tua menunjukkan bahawa selalu ada balasan baik untuk setiap perbuatan baik yang telah kita lakukan dalam hidup kita. Selain itu, tidak mudah untuk mengambil dan membesarkan anak tetapi wanita tua itu membuktikan sebaliknya walaupun pada mulanya dia hampir tidak mampu membesarkan anak perempuannya.

Kami berharap bahawa wanita tua itu terus hidup bahagia dengan anak perempuannya. Dia layak menikmatinya!

Terjemahan Dan Disediakan Oleh Berita Kopak

Terima Kasih Dan Silakan SHARE

Sumber : goodtimes