Wanita ini mendengar seseorang membunyikan loceng rumahnya, tetapi mengab4ikannya

Tetapi apabila dia melihat semula melalui CCTV, dia benar-benar terkej0t….

Dalam dunia di mana berita perkara bur0k sering menguasai berita utama, kita sering difahami bahawa apabila seseorang membunyikan loceng atau menget0k pintu rumah, kita pasti akan berhati-hati.

Tyler Opdyke, 18, dari Sacramento di California, seorang pemuda yang menjadi pekerja perniagaan kawalan serangga per0sak milik bapa saudaranya, Strike Z0ne Pest Control bagi mencari duit sendiri.

Ketika dia berjalan di kawasan kejiranannya, dia melihat dompet di jalan masuk sebuah rumah. Dia mengambilnya dan membunyikan loceng pintu rumah itu.

Apabila tidak ada yang menjawab, dia melambai di kamera pengawasan sebelum meningg4lkan dompet itu di pintu depan dan berlalu pergi


Kredit : Facebook Video Screensh0t | Melissa Vang

Pemilik rumah, Melissa Vang, sebenarnya berada di rumah dan telah melihat Opdyke menek4n loceng pintu melalui cctv.

” Saya menget0k pintu selama satu atau dua minit. Saya benar-benar mendengar suara anak perempuannya … dan bertanya-tanya mengapa tidak ada yang menjawab ? ” Kata Opdyke.

” Saya berfikir bagaimana cara saya untuk memberitahu mereka bahawa saya menjumpai beg tangan ini. Akhirnya saya mendapati ada satu kamera di sana. ”

Kerana Melissa Vang tidak mengenali lelaki tersebut, dia hanya membuka pintu selepas Opdyke pergi. Pada ketika itu dia melihat dompet suaminya, berisi kad kredit dan $ 1,500 dalam bentuk wang tunai.

” Saya berfikir,itulah dompet suami saya ! ” Kata Vang. “Apabila saya melihat video itu kembali, dia sudah berlalu pergi.. “

Opdyke kemudian kembali ke rumah tersebut untuk memastikan dompet itu sel4mat di tangan pemiliknya yang sah, dan Vang kali ini membuka pintu.

” Ia sangat menyent0h hati saya bagaimana dia boleh mengembalikan wang tunai ini,” kata Vang, yang juga menjelaskan bahawa wang tunai tersebut adalah dari ahli keluarganya untuk satu majlis yang mereka rancangkan.

Untuk mengucapkan terima kasih kepadanya, Vang memberi ganjaran atas kebaikan pemuda itu dan kemudian menyiarkan kisah kebaikan Opdykedi halaman Facebook Elk Grove Laguna Forum.

Dia menulis : “Sungguh menyed1hkan bahawa saya tidak mempercayai dia dan tidak membuka pintu ketika dia melakukan perbuatan yang baik. Mal4ngnya, ini adalah dunia yang kita hidup hari ini. Kami mendengar banyak berita yang menger1kan dan tidak baik.

” Saya fikir kita semua perlu diingatkan bahawa masih ada orang baik di sana. Tindakan kebaikannya tidak boleh dibi4rkan begitu sahaja tanpa dikenali “.

Bagi Opdyke, dia memberitahu Elk Grove Laguna News mengenai apa yang dia fikir ketika melihat dompet tersebut: ” Saya melihat dompet dan wang tunai di dalamnya dan kemudian saya berfikir untuk diri saya ‘ jika saya adalah orang yang memiliki dompet tersebut apa rasanya ? Saya juga mahu orang lain melakukan yang baik.. ‘

Terima Kasih Kerana Membaca.

Silakan Share Dan Semoga Bermanfaat.

Terjemahan Dan Disediakan oleh Berita K0pak

Sumber : G00dtimes