” Sampaikan bini aku tak masuk dapur, buat susu anak pun guna air mineral.. “

Bila bini aku nak guna mesin basuh pun tak0t sebab pernah kena m4ki h4mun dengan adik aku. Diorang asyik gad0h saja. Apa aku nak buat ? ”

Assalamualaikum admin. Hide profil saya ye. Saya nak minta pendapat netizen, bini saya tak sehaluan dengan adik perempuan saya. Adik saya dan bini saya tak leh berjumpa mata, mesti gad0h dan adik saya akan mulakan dulu.

Saya tak tahu apa masalah dorang tapi dorang asyik bergad0h je. Last2 bini saya mar4h saya. Dah kenapa.. Saya yang tak bersalah ni menanggung kesilapan orang lain.

Adik saya umo 20 an belum kawin jadi tinggal dengan mak saya. Sebulan sekali saya akan balik umah mak saya dan boleh kata setiap kali balik ada je gaduh. Sampaikan isteri saya tak masuk dapur, buat susu anak pun beli air mineral siap2 jadi tak perlu ke dapur.

Bila bini saya nak guna mesin basuh pun tak0t sebab pernah terjadi dalam mesin basuh tu ada baju adik saya jadi adik saya m4ki h4mun sebab alihkan baju dia. Depan saya, adik saya tak berani tegur atau mar4h bini saya. Tapi asal saya keluar sekejap je. Ada je yang berlaku.

girls blaming each other

(Gambar Sekadar Hiasan)

Saya cakap kat bini saya jangan layan. Tapi bini saya cakap sape tak s4kit hati. Mak saya pun puas nasihat adik saya tapi masih sama. Takkan saya nak lemp4ng adik saya, kecik hati dia jadi saya tegur je. Masalahnya sekarang. Disebabkan masalah ni, kami selalu gad0h besar.

(Gambar Sekadar Hiasan)

Asal tersebut nama adik saya, siaplah jadi per4ng dunia. Saya selalu nasihat jangan layan dia, jangan hiraukan dia dan bini saya ikut tapi bila tak layan, adik saya makin melamp4u. Tak de angin tak de ribut tiba2 perl1 bini saya.

Masalah ni dah bertahun. Sampaikan saya ikut je bini saya dalam rumah takut diganggu adik saya. Mulanya saya mar4h bini saya tapi adik saya pun salah dalam hal ni dan bini saya tud0h saya ni menangkan adik saya.

Siap cakap pi la duduk dgn adik dah sayang sangat. Takkan saya tak balik umah mak saya. Kesian mak saya pula nak main dengan cucu. Tapi bila balik dan dorang gad0h, mesti saya dipersalahkan dan gad0h besar. Bukannya budak2 dah besar tapi mulut macam budak2. Saya stresss.

(Gambar Sekadar Hiasan)

Kenapa saya dipersalahkan dan perlu menanggung akibat dari perbuatan orang lain? Saya dah tegur dua2 orang tapi masih sama.

Kadang2 ger4m jugak. Saya tak boleh la mar4h teruk bini saya. Saya kena jaga hati bini tapi dalam masa sama kena jaga hati mak saya dan dalam masa sama jugak kena jaga hati adik. Dah kenapa… Minta pendapat.

Bila bini saya nak berbaik dengan adik saya adik saya akan perl1 dan mar4h bini saya. Seronokla dia mar4h sebab dalam rumah dia. Dianggap bini saya sebagai orang luar. Tapi saya sebagai anak nak jugak balik jenguk orang tua saya. Mohon pendapat netizen.

Apa pendapat anda ?

Silakan SHARE, semoga bermanfaat..

Sumber : KRT  / Dikemaskini oleh Berita Kopak