” Orang selalu tanya kenapa saya kahwin dengan Aliff Syukri, saya tiada jawapan.. ” – DS Shahida

Datin Shahida Dedah Sikap Sebenar Dato’ Aliff Syukri Yang Ramai Tak Tahu !!

Ramai sedia maklum Datuk Seri Aliff Syukri dan Datin Seri Shahida telah menimang cahaya mata keempat pada bulan Jun 2018 yang lalu. Bayi comel itu diberi nama Yusoff Al Qardawi. Kini Yusoff sudah berusia 1 tahun lebih. Kmi Datin Shahida sedang hamil anak kelimanya.

Datuk Seri Aliff Syukri dan Datin Seri Shahida mendirikan rumah tangga pada bulan 11 Ogos 2007 dan dikurniakan tiga cahaya mata yang lain iaitu Ammar Ahyan, 11, Qadejah El Zahra, 9, dan Ibraheem Adham, 7.

DS Aliff turut mengambil dua orang anak angkat, Ameena dan Qayyum sebelum ini tetapi Qayyum telah dipulangkan kepada keluarga kandungnya.

Menerusi akaun instagram, Datin Seri Shahida pernah memuatnaik satu posting ucapan sempena ulang tahun perkahwinannya bersama Datuk Seri Aliff Syukri yang ke 11 tahun.

Ucapan ini buat ramai yang rasa terharu dan sebak membacanya :

” Hari ini genap usia perkahwinan kami mencecah 11 tahun 10/8/2007-10/8/2018. Terasa cepat masa berlalu…. anak2 pun makin bertambah…. “

” Syukur dikurniakan kehidupan yg lebih baik berbanding dahulu… dalam kehidupan kita ni banyak benda berlalu bagaikan mimpi….

” Dulu saya nak ada rumah cantik saya selalu merung0t dekat @aliffsyukriterlajaklaris saya kata tgk rumah orang lain semua cantik rumah kita x lawa…. “

” Tapi dia cakap sabar lah kumpul duit dulu… Alhamdulillah rezeki Allah selalu ada utk orang sabar dan berusaha.. “

” Perkenalan singkat yg membawa ke jinjang pelamin.. dug4an perkahwinan terlalu kuat… dugaan menjadi terkenal juga satu dug4an… “

” Orang selalu tanya kenapa saya kahwin dgn @aliffsyukriterlajaklaris saya tiada jawapan… sbb Jodoh itu Rahsia Allah… “

” Cuma saya yakin suami saya adalah yg terbaik… tidak merok0k, tidak keluar malam, bukan kaki perempuan, bukan kaki mab0k… Insya Allah akan jadi pembimbing yg baik juga… “

” Dikej1 dicac1 dih1na kadang dipuji tidak menjadi kud1s buat kami…. Allah lebih mengetahui…. percaturan Allah x pernah salah sentiasa berbaik sangka… “

” Mudahan anda semua mendoakan perkahwinan kami diberi kebahagiaan hingga ke akhir hayat, jadikan anak2 kami anak2 yg soleh dan solehah, jadikan keluarga kami keluarga yg sakinah mawaddah dan warahmah… “

 ” Saya tidak romantis dan agak malu nak tulis kata2 romantis dekat sini… cukuplah @aliffsyukriterlajaklaris mengetahui betapa saya dan anak2 menghargai setiap jerih payah dia mencari rezeki buat keluarga kami… “

View this post on Instagram

Hari ini genap usia perkahwinan kami mencecah 11 tahun 10/8/2007-10/8/2018. . Terasa cepat masa berlalu….anak2 pun makin bertambah….Syukur dikurniakan kehidupan yg lebih baik berbanding dahulu…dalam kehidupan kita ni banyak benda berlalu bagaikan mimpi….dulu saya nak ada rumah cantik saya selalu merungut dekat @aliffsyukriterlajaklaris saya kata tgk rumah orang lain semua cantik rumah kita x lawa….tapi dia cakap sabar lah kumpul duit dulu…Alhamdulillah rezeki Allah selalu ada utk orang sabar dan berusaha.. . Perkenalan singkat yg membawa ke jinjang pelamin..dugaan perkahwinan terlalu kuat…dugaan menjadi terkenal juga satu dugaan…orang selalu tanya kenapa saya kahwin dgn @aliffsyukriterlajaklaris saya tiada jawapan…sbb Jodoh itu Rahsia Allah…cuma saya yakin suami saya adalah yg terbaik…tidak merokok,tidak keluar malam,bukan kaki perempuan,bukan kaki mabuk,rajin berusaha dan mencari nafkah buat keluarga….zaman dia baru berniaga dia tak akan balik selagi dia tidak mendapat gaji sehari seperti beliau bekerja sebelum ni…dia juga pernah telefon saya menangis sedih bila barang jualannya ketika itu tidak ada seorang pun yg nak beli…….Isnya Allah akan jadi pembimbing yg baik juga… . Dikeji dicaci dihina kadang dipuji tidak menjadi kudis buat kami….Allah lebih mengetahui….percaturan Allah x pernah salah sentiasa berbaik sangka…Mudahan anda semua mendoakan perkahwinan kami diberi kebahagiaan hingga ke akhir hayat,jadikan anak2 kami anak2 yg soleh dan solehah,jadikan keluarga kami keluarga yg sakinah mawaddah dan warahmah… . Saya tidak romantis dan agak malu nak tulis kata2 romantis dekat sini…cukuplah @aliffsyukriterlajaklaris mengetahui betapa saya dan anak2 menghargai setiap jerih payah dia mencari rezeki buat keluarga kami…😘😘💑

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on

Rata-rata netizen meluahkan rasa terharu dan sebak. Ramai yang mendoakan agar keluarga ini berbahagia sampai ke Jannah. Antara komen-komen netizen :

” Selamat pengantin 11 tahun datin dan dato’.. Semoga bahagia kekal hingga ke jannah. Doakan family saya jg yea.. ”

” Salute @shahidadherbs. Nampak sangat datin ni penyabar, bersyukur & mengisi kekurangan suami. Mana ada manusia perfect. Again, jodoh rahsia Allah. DIA maha mengetahui. Semoga bahagia & dijauhkan dari segala penganiayaan. Aamiiin. Selamat menyambut 11 tahun perkahwinan. ”

” Alhamdulillah.. Aamiin ya rabul’alamin.. Tahniah Dato @aliffsyukriterlajaklaris dan Datin @shahidadherbs semoga jodoh ini sentiasa bahagia n berkekalan hingga ke jannah d samping keluarga tersayang… Aamiin ya rabul’alamin… ”

” Alhamdulillah….jodoh yg baik juga rezeki. Akak doakan semoga ikatan perkahwinan ini berkekalan hingga ke akhir hayat. Amiin amiin ya rabbal’alamiin.. ”

” Semoga kekal bahagia sampai ke akhir hayat, Datin @shahidadherbs vert humble datin, tidak mnunjuk2 dgn apa yang suami ada.. ”

” Saya sangat kagum dengan sikap dan akhlak Datin yang sederhana, penyayang dan penyabar. Tahniah dan semoga jodoh kekal hingga ke syurga.. ”

” Selamat hari ulangtahun pernikahan yg ke 11 thun dato @aliffsyukriterlajaklaris dan datin @shahidadherbs .. semoga jodoh kekal hingga ke syurga, dikurniakan rezeki seluas bumi Allah, dan kekal berbahagia berdua hingga hujung nyawa.. sy dpt simpulkn kt sini dr yg datin ceritakan perwatakan suami, in shaa Allah dato x mncari yg lain.. amin… kita berkongsi tahun anniversary perkahwinan yg sama…. ”

Kami di Berita Kopak ingin mengucapkan selamat ulang tahun pernikahan yang ke 11. Semoga DS Aliff dan DS Shahida hidup berbahagia bersama anak-anak dan keluarga sampai ke Jannah.

Bertuahnya DS Aliff dapat seorang isteri yang humble, baik dan cantik seperti DS Shahida. Jodoh itu rahsia Allah.

Silakan SHARE..

Sumber : IG Datin Seri Shahida by Berita Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..